
Głośnik iPhone 12 nie działa, jak naprawić głośnik w iPhonie i przywrócić go do sprawności?
Smartfony iPhone 12 oraz jego pozostałe odsłony bardzo często ulegają awarii głośnika rozmów. Użytkownik przestaje słyszeć swoich rozmówców i nie jest w stanie normalnie korzystać z telefonu. Jak sobie poradzić z takim problemem?
Jeżeli posiadasz jeden z wariantów iPhone’a 12 czyli iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max lub po prostu model iPhone 12 i dotyczy Cię problem głośnika przez który nic nie słychać, to ten artykuł poradnikowy jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego jakie są rodzaje awarii głośnika rozmów iPhone 12 oraz jakie istnieją możliwości naprawy tej usterki.

Nie działa głośnik iPhone 12. Nic nie słychać!
No właśnie, w tytule tego akapitu zawarłem kluczową informację, którą należy bardzo dokładnie zweryfikować. Czy w Twoim iPhonie rzeczywiście nie działa głośnik? Czy rzeczywiście nic nie słychać w głośniku czy raczej słychać bardzo źle (cicho) lub niewyraźnie (metaliczne dźwięki, szumy itd.)?
Rodzaj objawów usterki głośnika rozmów potrafi powiedzieć nam bardzo wiele o tym, co jest przyczyną problemu oraz w jaki sposób należy zadziałać, aby głośnik telefonu przywrócić do pełnej sprawności. Nim jednak zaczniesz panikować, że masz problem z awarią głosnika w swoim iPhonie sprawdź koniecznie, czy:
- podczas połączenia przytrzymaj klawisz zgłaśniania, aby ustawić poziom głośności na maksa. Ustala czy głośność wróciła do normy
- Sprawdź czy nie masz czasem podłączonych słuchawek Bluetooth, które gdzieś leżą aktywne i telefonie automatycznie przełączył do nich dźwięk
- wyłącz i włącz telefon ponownie, być może system wymaga ponownego załadowania funkcji dźwiękowych
Poniżej przedstawiam typowe objawy z możliwymi rozwiązaniami awarii głośnika w iPhone:
W głośniku ledwo co słychać: Głośnik iPhone każdej generacji ulegają zużyciu. Jest to spowodowane pracą w bardzo różnych warunkach, w których przychodzi nam korzystać z telefonu – pył, kurz, zanieczyszczenia, wilgoć, ciecz, ciepło zimno. To wszystko wpływa na działanie nie tylko głośnika, ale również całego telefonu. W przypadku, gdy jakość dźwięku głośnika, ale też mikrofonu czy buzzera (głośnika multimediów) znacznie się pogorszyła, do tego stopnia, że komunikacja głosowa przestała być możliwa i wygodna, najpewniej wystarczy dokonać regeneracji głośnika rozmów. Usługa taka wykonywa jest na miejscu w naszym serwisie, trwa około 20-30 minut. Podczas jej realizacji nie tracisz gwarancji producenta.
W głośniku nie słychać kompletnie nic: iPhone serii 12 ulega bardzo często awarii modułu flex głośnika rozmów. Ten rozbudowany element, zawiera głośnik rozmów, ale także czujnik zbliżeniowy Proximity Sensor czynnie biorący udział w pracy Face ID, jak również czujnik ALS czyli czujnik światła, bez którego poprawna praca wyświetlacza nie jest możliwa. Dodatkowo znajduje się tu także mikrofon nagrywania dźwięku z przedniej kamery jak również magnetometr (kompas cyfrowy), bez którego nie będzie nam działać poprawnie funkcje nawigacyjne.
W przypadku, gdy telefon przestał całkowicie wydawać dźwięk z głośnika rozmów, najprawdopodobniej Twój telefon ma wadę taśmy flex głośnika rozmów, bardzo powszechnej usterki dla tej generacji iPhone.
W takim wypadku możesz:
- Oddać urządzenie do naprawy gwarancyjnej jeżeli jest on chroniony w dalszym ciągu gwarancją lub planem Apple Care.
- Skorzystać z pomocy naszego serwisu iphone i wymienić taśmę flex głośnik z zachowaniem funkcji Face ID, TrueTone, ALS, magnetometru oraz mikrofonu, dzięki czemu zachowasz pełną funkcjonalność iPhone oraz przywrócić do pełnej sprawności głośnik rozmów.
- Skorzystać z budżetowej naprawy głośnika, ale bez funkcji Face ID, która zrealizuje pewnie każdy serwis, a na wyraźne życzenie, także nasz.
Jakie inne usterki wywołują uszkodzenie taśmy flex głośnika w iPhone?
Element ten jest niezwykle ważny w poprawnej pracy iPhone’a 12. Dlatego awaria któregokolwiek elementu na taśmie flex głośnika rozmów, może powodować różne awarie, usterki, a nawet całkowicie uniemożliwić korzystanie z telefonu i dostęp do danych.
Usterki, które powoduje awaria taśmy flex głośnika, to:
- Brak dźwięku z głośnika rozmów – prowadzenie rozmowy z telefonem przy uchu przestaje być możliwe.
- Telefon restartuje się cyklicznie co około 6 minut – awaria czujnika Proximity lub mikrofonu powoduje uruchomienie procedury Panic, która restartuje telefon cyklicznie i generuje raport błędu.
- Nie działa Face ID – awaria elementów taśmy flex głośnika rozmów może spowodować uszkodzenie funkcji rozpoznawania twarzy Face ID. Elementy na taśmie są przypisane do płyty głównej, a ich awaria powoduje, że funkcja Face ID przestaje być aktywna. Face ID można naprawić w naszym serwisie.
- iPhone wisi na logo i się restartuje – najprawdopodobniej doszło do ingerencji cieczy przez kanał głośnika i doszło do zwarcia elementów ALS/Proximity. W przypadku braku ingerencji osób trzecich, nasz serwis jest w stanie usunąć awarię bez kasowania danych z pamięci.

Czy można naprawić brak dźwięku głośnika w iPhone 12?
Oczywiście. W zależności od przyczyny usterki głośnika rozmów, jej usunięcie może być dokonane już nawet w około 20-30 minut i to bez utraty danych z pamięci. Co więcej, jeżeli posiadasz iPhone na gwarancji producenta, a problem z głośnikiem polega na jego zużyciu, możemy doprowadzić go do pełnej sprawności bez wpływu na jego gwarancję!
W przypadku, gdy dźwięku z głośnika nie ma wcale lub telefon ma inną usterkę związaną z taśmą głośnika, konieczna będzie jej wymiana. Wymiany dokonasz w naszym serwisie.
APPLEMOBILE.PL
Wojska Polskiego 50 Szczecin
(wejście od strony Jagiellońskiej 84)
☎️ 500 132 200
☎️ 889 277 288
Najczęstrze pytania i odpowiedź
Czy stracę gwarancję Apple po naprawie głośnika u Was?
Nie, jeżeli Twój głośnik uległ zużyciu, wykonana u nas usługa jego regeneracji nie wpływa na gwarancję producenta. Ponadto my udzielamy dodatkowej, niezależnej gwarancji na usługę regeneracji głośnika na 6 miesięcy.
Czy mogę sobię kupić sam taśmę flex głośnika i wymienić na własną rękę?
Zakładając, że uda Ci się zdobyć oryginalną i sprawną taśmę Flex, to nawet jeżeli dokonasz poprawnego montażu, to telefonie nie będzie w pełni sprawny. Elementy na taśmie flex są przylutowane do niej powierzchniowo, a dodatkowo są przypisane do płyty głównej. Jeżeli zastąpisz taśmę flex inną z innymi elementami, utracisz funkcję Face ID, ALS, TrueTone. Jedyne co zyskasz, co sprawny głośnik. Dlatego wymiana tego elementu na własną rękę czy nawet jej zakup i zlecenie wymiany jakiemuś niewyspecjalizowanemu serwisowi nie ma większego sensu.
Czy po naprawie tasmy flex głośnika nie utracę żadnej funkcji telefonu?
W przypadku naprawy w naszym serwisie nie utracisz żadnej funkcji telefonu. Wszystko będzie działać jak przed usterką, a na naprawę otrzymasz pisemną gwarancję.
Czy utracę zapisane w telefonie dane podczas wykonywania naprawy?
Nie, żadne dane nie zostaną skasowane. Co więcej, jeżeli Twój telefon przestał się uruchamiać i wisi na logo z powodu awarii, jesteśmy w stanie zabezpieczyć dane z twojego telefonu tak, abyś ich nie utracił/a.