
Dlaczego iPhone nie widzi karty sim? Naprawa zasięgu w iPhone. Brak sieci iPhone.
Zdarzyć się może, że telefon, mimo że wizualnie w dobrym stanie, całkiem nowy i wydawać by się mogło sprawny, nagle straci zasięg i zaczyna wyświetlać brak sieci lub szukam. Wtedy zastanawiamy się dlaczego iPhone nie widzi karty sim? Czy to wina karty czy samego urządzenia? A może po prostu potrzebna jest naprawa zasięgu w iPhonie, bo brak sieci iphone to jeden z najczęstszych objawów awarii baseband. Całe szczęście naprawa baseband iPhone jest możliwa i z powodzeniem realizowana w naszym serwisie.
Powodów przez które iPhonie nie widzi sim lub po prostu nie ma zasięgu i nie może się połączyć z siecią komórkową, jest całe mnóstwo. W tym artykule postaram się umówić najbardziej popularne z nich oraz opowiem nieco o mechanizmach diagnostycznych, pozwalających wykryć dlaczego iPhone nie widzi karty sim oraz kiedy jest to winna karta, a kiedy iphone wymaga po prostu naprawy zasięgu, a najcześciej po prostu naprawy baseband iPhone’a lub intersposera.
Dlaczego iPhone nie widzi karty SIM?
Zacznijmy od tego, jak sprawdzić czy iPhone widzi kartę, ale nie łapie sieci i czy faktycznie nie widzi karty czy nie widzi sieci, a może nie dostaje do niej dostępu bo jest zablokowany za niespłacone rachunki. Skupmy się na nowych modelach pozbawionych klawisza Home, choć sposób postępowania dla starszych będzie w zasadzie podobny.
Naciśnij, aby zadzwonić i umówić się na darmową diagnozę zasięgu w iPhone!
Sposoby na brak zasięgu w telefonie Apple
O tym, że iPhone nie widzi karty SIM informuje nas kilka elementów:
Po pierwsze: Centrum sterowania i napis 'Brak’ przy braku kresek zasięgu.
Normalnie uruchamiając centrum sterowania, w sekcji zasięgu mamy kreski zasięgu informujące o sile sygnału oraz nazwę sieci z którą jesteśmy połączeni.

W przypadku gdy mamy fizyczną SIM i kartę eSIM, są nawet dwie takie animacje sygnału i dwie nazwy zasięgu.
W przypadku gdy wyjmiemy kartę SIM lub telefon ulegnie awarii uniemożliwiającej komunikację z kartą SIM, w miejscu kresek zasięgu mamy ich brak, a tam gdzie powinna być nazwa sieci, mamy napis Brak lub Brak sieci iPhone.

Nie zaszkodzi także spróbowanie włączenia trybu samolotowego i wyłączenia trybu samolotowego, co czasami może pomóc w rozwiązaniu problemów z siecią. Tryb samolotowy czasem potrafi włączyć się poza naszą kontrolą, a on całkowicie odcina zasięg sieci komórkowej.
Po drugie: W „To urządzenie” sprawdzamy informacje o operatorze
W przypadku, gdy telefon widzi kartę SIM, na końcu pojawia się informacja o numerze IMEI oraz przypisanemu mu operatorowi.

Gdy nie mamy SIM, w telefonie pozostaje tylko numeru IMEI w sekcji DOSTEPNA KARTA SIM.
Po trzecie: Wyłącz telefon, wyjmij kartę sim, wsadź i wykonaj ponowne uruchomienie telefonu
Wielokrotnie spotkaliśmy się z tym, że czujnik w szufladzie informujący o zainstalowaniu SIM w niektórych iPhone’ach zaczynał wariować i nie potrafił wykryć zainstalowanej karty na uruchomionym urządzeniu.

Natomiast zainstalowanie karty na wyłączonym urządzeniu i następnie uruchomienie go pozwoliło na jej wykrycie. Jeżeli telefon nie widzi SIM, warto od tego zacząć. Dodatkowo, po ponownym umieszczeniu karty, ponowne uruchomienie telefonu może pomóc rozwiązać problem.
Sprawdź czy szuflada jest domknięta. Czasem uszczelka na szufladzie SIM potrafi się wywinąć i zablokować możliwość jej domknięcia, przez co iPhone ma brak zasięgu. Dotyczy to tylko urządzeń, gdzie mamy wsadzoną fizyczną kartę SIM. Nie dotyczy osób, które korzystają z eSIM.
Po czwarte: Wsadźmy tą kartę do innego urządzenia lub inną kartę do naszego
W ten właśnie sposób najprościej wykluczyć awarię SIM – wsadzając ją do innego pewnego telefonu oraz wykluczyć awarię telefonu – wsadzając pewną działająca kartę do naszego telefonu by się upewnić czy to jego wina czy też nie.

Jeżeli sieć komórkowa pojawi się po wsadzeniu naszej karty do innej komórki, mamy pewność, ze problem z dostępem do sieci powoduje sam iPhone, a nie sieć czy SIM.
Jeżeli karta jest w porządku, należy sprawdzić co w telefonie powoduje problem z zasięgiem.
W pierwszej kolejności: Sprawdźmy szybkie połączenie testowe na numer alarmowy
Każdy telefon, nawet bez karty SIM ma możliwość wykonania połączenia alarmowego. Wprowadzamy zatem 112 z klawiatury i wybieramy połączenie rozłączając się natychmiast po jego nawiązaniu.
Jeżeli telefon nawiąże połączenie alarmowe, oznacza to, że modem, baseband iPhone i układy zasięgu są sprawne. Jeżeli połączenie nie dojdzie do skutku, przechodzimy do kolejnego punktu.
W drugiej kolejności: Sprawdzamy numer IMEI
Jeżeli telefon ma poprawnie działający układ modemu komunikacyjnego (baseband) powinien poprawnie wyświetlić numer IMEI po wpisaniu z klawiatury sekwencji *#06#. W przeciwnym razie może to wskazywać na awarię basebandu. Baseband to drugi najczęstszy powód brak sieci iPhone z jakim spotykamy się w naszym serwisie. Awarię basebandu naprawisz w APPLEMOBILE. Umów się na darmową diagnozę.
Kliknij, by wypełnić formularz zgłoszeniowy naprawy wysyłkowej
Poniżej widzisz animację jak powinno to wyglądać w telefonie ze sprawnym basebandem.
Jeżeli po wpisaniu tej sekwencji na ekranie nie wyświetli się numer IMEI, a wyłącznie numer seryjny lub nic, oznacza to, że modem uległ awarii i telefon wymaga ingerencji serwisu.

Jeżeli karta jest OK, telefon dzwoni na 112 i ma IMEI, koniecznie ustal jego pochodzenie
Od 2017 roku pierwszy operator, a konkretnie Plus wprowadził zmianę w swojej ofercie abonamentowej, w ramach której klienci otrzymywali telefon wraz z umową. Zmiana polegała na tym, że telefon do momentu zakończenia umowy podpisanej wraz z telefonem, telefon pozostawał de facto we własności operatora, a nie Klienta, który podpisał umowę.
Oznacza to nic innego jak fakt, że mimo iż Klient podpisał umowę, wziął zobowiązanie i telefon w ramach abonamentu, to póki nie minie okres i nie zapłaci wszystkich comiesięcznych rat, telefon jest własnością operatora. Pisaliśmy o tym szerzej tutaj
W praktyce korzystają dziś z tego wszyscy czterej polscy operatorzy. Jeżeli więc ktoś wziął iPhone’a w abonamencie w Orange, następnie sprzedał telefon Tobie, ale przestał płacić rachunki za telefon, Orange blokuje numer IMEI tego iPhone’a do momentu, aż rachunki nie zostaną uregulowane.
Telefon traci zasięg, nie złapie go w żadnej polskiej sieci. Będzie natomiast działał w sieciach za granicą. Sprzedawca staje się paserem. W końcu sprzedał „nie swój” telefon, choć właściciel mu na to nie pozwolił. Obecnie brak sieci iPhone najczęściej spowodowany jest właśnie niespłaconymi rachunkami przez sprzedawcę, od którego kupujemy telefon z drugiej ręki.
Jeżeli kupiłeś telefon z drugiej ręki, szczególnie z dystrybucji operatora komórkowego, a nie u oficjalnego dystrybutora, koniecznie sprawdź czy nie jest on obciążony własnością operatora do czasu spłaty wszystkich rachunków. Zrobisz to na dedykowanych stronach operatorów.
Jeżeli wiesz u jakiego operatora telefon był zakupiony, wystarczy, że sprawdzisz tylko u niego czy telefon jest wolny od obciążeń. Jeżeli nie wiesz jakie jest jego pochodzenie, musisz złożyć dyspozycję weryfikacji IMEI u każdego.
O odpowiedzi zostaniesz poinformowany mailowo. Jeżeli operator odpowie, że telefon został zablokowany i należy do niego, przyczyną braku zasięgu w iPhonie są niespłacone rachunki pierwotnego kupującego, a telefon póki nie zostaną one uregulowane, nie będzie działał na terenie polski. Jedyne co można zrobić, do sprzedać go za granicą lub na części.

Jednak zgodnie z prawem jest to nielegalne. Jest to własność operatora, póki nie zostanie spłacony, nie powinien być odsprzedawany, a co za tym idzie ma wadę prawną. Możesz zatem żądać zwrotu pieniędzy od sprzedającego, a jeżeli ten nie będzie chciał przystać na twoją propozycję, możesz zgłosić sprawę na Policję, która ma obowiązek się nią zająć.
Dodatkowo, warto sprawdzić, czy baseband ulegnie uszkodzeniu, ponieważ awaria tego układu odpowiedzialnego za komunikację radiową może prowadzić do problemów z połączeniami i wyświetlać brak sieci.
Telefon nie jest zablokowany przez sieć, ale nie ma zasięgu lub nie widzi SIM? Potrzebujesz pomocy wyspecjalizowanego serwisu.
Usterki zasięgu w iPhonie są bardzo popularna sprawą. Szczególnie modele iPhone X XS XS Max 11 11 Pro 12, 12 Pro 12 Pro Max 13 13 Pro 13 Pro Max 14 i 14 Pro i wszystkie nowsze, a więc te, które posiadają budowę kanapkową płyty głównej są narażone na uszkodzenia wynikające z naprężeń oraz upadków i uderzeń.
Specjalistyczny serwis może pomóc rozpoznać awarię basebandu i przeprowadzić niezbędne naprawy, aby w telefonie przestał się pojawiać brak sieci, a samo urządzenie odzyskało komunikację radiową.

Delikatny laminat, bezołowiowa cyna i niejednolita konstrukcja sprawiają, że każdy kolejny telefon Apple staje się co raz delikatniejszy i podatny na wewnętrzne uszkodzenia płyty głównej.
Do najczęstszych przyczyn braku zasięgu w iPhonie zaliczamy:
- zerwanie połączeń na płytach głównych połączonych łącznikiem
- zimne luty pod układami sekcji modemy i wzmacniaczy zasięgu
- awarie komponentów sekcji wzmacniaczy zasięgu
- uszkodzenie modułu sieci komórkowej, co może prowadzić do braku sygnału i problemów z połączeniami
- awarie czytników SIM wynikające z nieprawidłowego użytkowania
Kiedy dochodzi najcześciej do awarii baseband i interposera powodującego brak sieci iphone i brak zasięgu.
- Podczas upadku i uderzeń. Bardzo często gdy zbije się tylna szybka obudowy, również dochodzi do problemów z siecią.
- Podczas noszenia iPhone w tylnej kieszeni spodni, gdyż dochodzi wtedy do naprężeń i wyginania całego telefonu, w tym płyty głównej i wtedy dochodzi do pękania połączeń.
- Podczas regeneracji telefonów sprzedawanych jako powystawowe i odnowione. Najcześciej są to naprawy przeprowadzane przez niewykwalifikowanych pracowników, dysponujących kiepskim zapleczem technologicznym i wykorzystującym do naprawy najtańsze komponenty
Masz iPhone’a który nie widzi SIM, ma niesprawny baseband lub wyświetla brak sieci? Skorzystaj z serwisu APPLEMOBILE.PL!
- Oferujemy darmową diagnozę
- Naprawiamy płyty główne
- Wymieniamy układy scalone
- Odbudowujemy zerwanie połączenia łącznika i laminatów płyt głównych
- Oferujemy SWAP płyt głównych w iPhone
- Zaktualizuj oprogramowanie, aby rozwiązać problemy z siecią
- Wszystko na oryginalnych częściach i z długą pisemną gwarancją!
Poniżej wideo prezentujące naprawę braku sieci w iPhone 12 Pro Max przeprowadzoną przez serwis APPLEMOBILE.PL ze Szczecina.
@applemobile.plBrak zasięgu w iPhone 12 Pro Max to częsta usterka. W naszym punkcie naprawy sprzętu Apple z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 50 w Szczecinie naprawisz zasięg szybko i skutecznie w każym iPhonie.♬ Squid Game (Let’s Play) – Alok
Gdzie naprawić brak sieci iPhonie? Naprawa baseband i interposera.
APPLEMOBILE.PL znajduje się w Szczecinie. Jesteśmy pierwszym i obecnie jedynym autoryzowanym serwisem pogwarancyjnym MyApple w Szczecinie, oferującym naprawę urządzeń Apple, ale także innych smartfonów, w tym tych po zalaniu w naszym województwie.
Nasza siedziba znajduje się w centrum miasta, przy ulicy Wojska Polskiego 50 w narożnej kamienicy u zbiegu ulicy Wojska Polskiego i Jagiellońska. Dlatego też wejście do nas znajduje się od strony Jagiellońskiej, naprzeciw sklepu Społem tuż obok kawiarni DeVibez, gdzie nasi Klienci z chęcią oczekują przy pysznej kawie na wymianę ekranu czy baterii, które realizujemy w około 20 minut.
W przypadku problemów z zasięgiem, zachęcamy do przyniesienia fizycznej SIM do naszego serwisu w celu diagnostyki i rozwiązania problemu. Serdecznie zapraszamy!
APPLEMOBILE.PL
Wojska Polskiego 50, Szczecin
tel: 889 277 288
Masz problem brak sieci iPhone? Naprawa wysyłkowa iPhone’a z niedziałającym zasięgiem.
Wystarczy Zgłosić naprawę wysyłkową na naszej stronie, wypełnić formularz zgłoszeniowy, by mailem otrzymać wszystkie informacje o naszym zlecenie, a także w razie potrzeby zamówić kuriera, który odbierze z domu czy firmy uszkodzony telefon i dostarczy do nas.
Zachęcamy do skorzystania z tej możliwości wszystkie osoby spoza Szczecina, ale także zza granicy. Pamiętajcie, aby sprawdzić SPAM w swojej skrzynce, gdzie często lądują wiadomości z naszego automatu. Przed wysłaniem urządzenia do naprawy, warto spróbować zresetować ustawienia sieciowe, co może rozwiązać problemy z zasięgiem.
W serwisie APPLEMOBILE.PL zajmujemy się kompleksowym serwisowaniem smartfonów i tabletów wielu marek. Jesteśmy także serwisem wyspecjalizowanym z naprawie urządzeń marki APPLE.
Jako jedyni w regionie zostaliśmy zaproszeni do elitarnego programu zrzeszającego najlepsze serwisy pogwarancyjne MyAPPLE, otrzymując autoryzację serwisu MyAPPLE. Nasze budowane przez lata doświadczenie oraz fachowa wiedza wielokrotnie była wykorzystywana na łamach branżowych magazynów technologicznych jak PC Format, CHIP, Mobility, Twoja Komórka oraz internetowych portali i blogów – Wirtualna Polska, Onet, Telepolis, SpidersWeb czy Jaka-Komórka.pl.
Najczęściej zadawane pytania o brak sieci iPhone, problem z SIM i naprawę baseband iPhone
Dlaczego mój iPhone nie widzi karty SIM?
Istnieje wiele potencjalnych przyczyn, w tym:
Fizyczne uszkodzenie karty SIM – karta może być porysowana, złamana lub uszkodzona mechanicznie.
Niewłaściwe włożenie lub uszkodzona szuflada SIM – jeśli szuflada nie jest prawidłowo zamknięta, telefon nie wykryje karty.
Problemy z czytnikiem SIM lub basebandem – uszkodzenia układów odpowiedzialnych za komunikację z siecią mogą powodować brak wykrycia karty.
Błędy systemowe lub ustawienia sieciowe – niewłaściwe konfiguracje w ustawieniach telefonu mogą również wpływać na widoczność karty SIM.
Jak sprawdzić, czy iPhone widzi kartę SIM?
Centrum Sterowania: Otwórz Centrum Sterowania i sprawdź ikonę sygnału. Jeśli widzisz napis „Brak” zamiast kreskek, urządzenie nie wykrywa karty.
Ustawienia "To urządzenie": Przejdź do Ustawień → Ogólne → To urządzenie. Jeśli pojawia się informacja o operatorze, oznacza to, że iPhone odczytuje kartę SIM.
Test IMEI: Wpisz sekwencję *#06# – jeśli wyświetli się numer IMEI, to wskazuje, że podstawowy sprzęt (baseband) działa prawidłowo.
Co zrobić, gdy iPhone nie widzi karty SIM?
Sprawdź fizyczne połączenie: Upewnij się, że karta SIM jest prawidłowo umieszczona, a szuflada SIM jest właściwie zamknięta.
Wykonaj miękki restart: Wyłącz i włącz ponownie urządzenie lub wykonaj reset systemu (instrukcje dla poszczególnych modeli znajdziesz w dokumentacji Apple).
Wyjmij i ponownie włóż kartę SIM: Czasami problem może wynikać z niedokładnego kontaktu – delikatnie wyjmij i ponownie włóż kartę.
Przetestuj inną kartę SIM: Umieść sprawną kartę SIM w swoim iPhonie lub swoją kartę w innym telefonie, aby określić, czy problem leży w karcie czy urządzeniu.
Co zrobić, jeśli problem nie ustąpi po sprawdzeniu karty SIM?
Reset ustawień sieciowych: Przejdź do Ustawień → Ogólne → Reset → Resetuj ustawienia sieciowe. To przywróci domyślne ustawienia i może rozwiązać problemy z komunikacją.
Sprawdź aktualizacje oprogramowania: Upewnij się, że system iOS jest aktualny, gdyż nowe wersje mogą zawierać poprawki błędów wpływających na działanie sieci.
Skontaktuj się z serwisem: Jeśli powyższe kroki nie pomogą, problem może leżeć w uszkodzonym czytniku SIM, basebandzie lub innym podzespole. Skorzystaj z darmowej diagnozy w profesjonalnym serwisie, np. APPLEMOBILE.PL, aby ustalić przyczynę i naprawić usterkę.
Jakie są typowe objawy, że iPhone nie widzi karty SIM lub nie ma zasięgu?
Brak kresek sygnału – w Centrum Sterowania widzisz napis „Brak” zamiast nazwy operatora i kreskek sygnału.
Brak informacji o operatorze – w sekcji „To urządzenie” nie pojawia się nazwa operatora, a zamiast tego widoczny jest napis „Brak” lub „Brak sieci iPhone”.
Problemy z połączeniami alarmowymi – mimo próby wykonania połączenia alarmowego (np. 112), telefon nie nawiązuje połączenia.
Ciągłe wyświetlanie komunikatów – np. "szukam" zamiast pełnego sygnału.
Czy operator może blokować mój iPhone, przez co nie widzi SIM?
Tak, jeśli telefon jest nadal obciążony umową abonamentową, a rachunki nie są opłacone, operator może zablokować urządzenie (poprzez blokadę IMEI). W takim przypadku iPhone może nie łączyć się z siecią, mimo że fizycznie karta SIM jest włożona.
Jak sprawdzić, czy problem leży po stronie telefonu czy karty SIM?
Test z innym urządzeniem: Włóż swoją kartę SIM do innego telefonu, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje.
Test z inną kartą: Umieść inną, sprawną kartę SIM w swoim iPhonie. Jeśli telefon zacznie działać poprawnie, oznacza to, że problem dotyczy oryginalnej karty SIM.
Jakie kroki podjąć, gdy iPhone wykazuje brak sieci mimo prawidłowego umieszczenia karty SIM?
Włącz i wyłącz tryb samolotowy: Czasami przełączenie trybu samolotowego może przywrócić połączenie z siecią.
Sprawdź ustawienia operatora: Upewnij się, że telefon nie jest zablokowany przez operatora z powodu niespłaconych rachunków lub innych zobowiązań.
Zresetuj ustawienia sieciowe: Przywróć domyślne ustawienia sieciowe, co może usunąć błędy systemowe.
Jak mogę skorzystać z profesjonalnej diagnozy i naprawy problemów z zasięgiem?
Skontaktuj się z serwisem APPLEMOBILE.PL:
Telefonicznie: zadzwoń pod numer 500 132 200 lub 889 277 288.
Osobiście: Odwiedź nasz serwis w Szczecinie przy ul. Wojska Polskiego 50 (wejście od strony Jagiellońskiej).
Wysyłkowo: Skorzystaj z opcji naprawy wysyłkowej, wypełniając formularz zgłoszeniowy na naszej stronie.
Czy darmowa diagnoza obejmuje sprawdzenie układu SIM i baseband?
Tak, w ramach darmowej diagnozy nasi doświadczeni technicy dokładnie sprawdzą stan czytnika SIM, baseband oraz inne podzespoły odpowiedzialne za połączenie z siecią. Dzięki temu możemy precyzyjnie ustalić, czy problem leży w karcie, czy w samym urządzeniu.
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami przez czat, telefon lub e-mail, aby uzyskać wsparcie i umówić się na bezpłatną diagnozę. Działaj szybko, aby przywrócić pełną funkcjonalność swojego iPhone’a!