Home Newsy Jak śledzić własną aktywność przy pomocy Apple Watch
Jak śledzić własną aktywność przy pomocy Apple Watch
0

Jak śledzić własną aktywność przy pomocy Apple Watch

0

Apple Watch wspomaga prowadzenie aktywnego trybu życia. Zegarek automatycznie zbiera dane o spalonych kaloriach, wykonywanych ćwiczeniach czy też dystansie pokonywanym na nogach. Do analizy danych zebranych przez Apple Watch służy preinstalowana aplikacja Aktywność.

Co oznaczają pierścienie w aplikacji Aktywność

Każdy z pierścieni w aplikacji Aktywność reprezentuje jeden cel do osiągnięcia. Według Apple , aby zachować dobrą kondycję powinieneś osiągnąć wszystkie trzy cele każdego dnia. I jest to absolutne minimum ruchu, jakie powinien zażywać każdy zdrowy człowiek.

Cel „na nogach” – musisz stać co najmniej przez jedną minutę w ciągu każdej godziny, przez 12 godzin dziennie. Ten cel ma za zadanie oderwać cię na kilka chwil sprzed komputera czy telewizora.

Cel „ćwiczenie” – aby go osiągnąć musisz wykonywać dowolne ćwiczenia fizyczne przez 30 minut w ciągu dnia. Ten cel ma wyrobić w tobie nawyk systematycznego ćwiczenia.

Cel „kalorie” – jedyny cel, którego wartość ustawiasz sobie sam. Masz za zadanie spalić ustawioną przez siebie ilość kalorii będąc w ruchu.

Realizację celów możesz śledzić w aplikacjach Aktywność na Apple Watch oraz na iPhonie. Na Apple Watch znajdziesz jedynie podstawowe informacje. Po bardziej szczegółowe statystyki musisz sięgnąć do aplikacji Aktywność na iPhonie.

Jak ustawić liczbę kalorii w aplikacji Aktywność na Apple Watch?

  1. Uruchom aplikację Aktywność
  2. Naciśnij mocno na ekran
  3. Stuknij w przycisk Zmień cel W ruchu

  4. Przy pomocy przycisków plus i minus ustaw żądaną ilość kalorii i kliknij na przycisk Uaktualnij.

 

Jak sprawdzać postępy aktywności na Apple Watch?

Sprawdzanie aktywności dziennej:

  1. Uruchom aplikację Aktywność
  2. Na głównym ekranie widoczne są trzy pierścienie. Czerwony symbolizuje kalorie, zielony ćwiczenia, niebieski ilość czasu spędzonego na nogach. Zamknięcie pierścienia oznacza realizację celu danego dnia.
  3. Przesuwając palcem po ekranie albo używając Cyfrowej Korony możesz przewinąć ekran by zobaczyć:

– postęp w realizacji celu wyrażony w procentach
– postęp w realizacji celu pokazany na wykresie słupkowym w podziale na godziny
– ilość zrobionych danego dnia kroków
– przebyty dystans

Sprawdzenie aktywności tygodniowej:

  1. Uruchom aplikację Aktywność
  2. Naciśnij mocno na ekran
  3. Stuknij w przycisk Podsumowanie tygodnia. W podsumowaniu tygodnia możesz zobaczyć:

– ilość spalonych kalorii
– przebytych kroków
– pokonany dystans
– czas poświęcony na aktywność
Prezentowane dane są z okresu od poniedziałku do piątku, a nie z ostatnich 7 dni kalendarzowych.

Jak sprawdzać postępy aktywności na iPhonie?

  1. Uruchom aplikację Aktywność na iPhonie
  2. Na karcie Historia znajdziesz podsumowanie bieżącego dnia. Po kliknięciu w nazwę miesiąca widoczną w lewym górnym rogu ekranu wyświetli się widok kalendarza. Pod każdą datą wyświetlone są pierścienie aktywności. Po kliknięciu w pierścień wyświetlą się szczegółowe statystyki aktywności dla wybranego dnia.
  3. Na karcie Trendy znajdziesz informacje jak radzisz sobie z zamykaniem poszczególnych pierścieni. Karta pokazuje czy twoje aktywności rosną czy spadają. Aplikacja bierze pod uwagę ostatnie 90 dni i porównuje je aktywności z ostatniego roku. Jeśli trendy twojej aktywności są spadkowe, aplikacja wyświetli wskazówki, które pomogą ci prowadzić bardziej aktywny tryb życia.
  4. Na karcie Nagrody znajdziesz odznaczenia, które aplikacja przyznała ci za wykonywanie różnych aktywności. Po kliknięciu w odznaczenie wyświetla się szczegółowe informacje za co nagroda została przyznana.

Jak wyłączyć powiadomienia o aktywnościach i nagrodach?

Apple Watch niczym dobry trener zachęca do aktywności i ćwiczeń oddechowych wysyłając liczne powiadomienia. Może to być uciążliwe zwłaszcza podczas dnia pracy, gdy musimy się skupić na ważnych rozmowach i spotkaniach. Na szczęście zachęty do aktywności można łatwo wyłączyć.

By wyłączyć zachęty do aktywności:

  1. Uruchom aplikację Zegarek na iPhonie
  2. Przejdź na kartę Mój zegarek i wybierz Aktywność
  3. Przesuń w lewo przełączniki przy opcjach Przypomnienie Na nogach, Osiągnięte Cele i Wskazówki w ciągu dnia. Twoja aktywność w dalszym ciągu będzie monitorowana, ale zegarek nie będzie zachęcał cię do ćwiczeń.

 

  Jak śledzić własną aktywność przy pomocy Apple Watch