Home Artykuły Co robić, gdy mikrofon w AirPods nie działa?
Co robić, gdy mikrofon w AirPods nie działa?

Co robić, gdy mikrofon w AirPods nie działa?

0

Czy masz problemy z używaniem mikrofonów w AirPods? Kilka powodów – takich jak brud w otworach mikrofonu, nieprawidłowo skonfigurowane ustawienia oraz drobne błędy lub usterki – może uniemożliwić ich prawidłowe działanie.

Jeśli ludzie nie słyszą Cię wyraźnie lub Twoje AirPods w ogóle nie odbierają dźwięków, poniższa lista wskazówek pomoże Ci rozwiązać wszelkie problemy z mikrofonem w bezprzewodowych słuchawkach Apple.

Postępuj zgodnie z tymi krokami rozwiązywania problemów, aby naprawić AirPods, jeśli jeden z mikrofonów przestał na nich działać

Umieść AirPods z powrotem w etui i podłącz ponownie

Nawiązanie nowego połączenia z iPhonem może rozwiązać większość problemów z dźwiękiem z AirPods, zwłaszcza jeśli jeszcze przed chwilą działały dobrze. Wszystko, co musisz zrobić, to umieścić obie wkładki douszne w etui ładującym lub Smart Case, jeśli używasz AirPods Max, a następnie wyjąć je ponownie.

Wyczyść mikrofony AirPods

Jeśli używasz AirPods przez kilka miesięcy, otwory mikrofonu mogły zgromadzić dużo brudu. To może sprawić, że dźwięk z mikrofonu AirPods będzie bardzo stłumiony. Więc spróbuj je wyczyścić. Aby to zrobić, zacznij od spryskania wacika alkoholem – nie zamocz go zbytnio. Następnie przetrzyj otwory mikrofonu na spodzie AirPods, aby namoczyć zgromadzone zanieczyszczenia. Następnie delikatnie podważ wszelkie cząstki wykałaczką lub pęsetą. Podczas wykonywania tej czynności należy zachować szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić siatkowej kratki zakrywającej mikrofony.

Sprawdź ustawienia aktywnego mikrofonu

Jeśli działa mikrofon tylko na jednym AirPod, możliwe, że to wina twoich ustawień. Sprawdź aktywne ustawienie mikrofonu dla AirPods, aby określić, czy jest skonfigurowany do używania obu mikrofonów, czy nie.

Uruchom aplikację Ustawienia, przejdź do Bluetooth i dotknij ikony i obok AirPods. Następnie dotknij Mikrofon i włącz opcję Automatycznie przełączaj AirPods, aby umożliwić AirPods określenie najbardziej odpowiedniego mikrofonu do użycia w danej sytuacji.

Pozostałe dwa z dostępnych ustawień będą używać tylko mikrofonu w lewym lub prawym AirPod. Może to spowodować problemy, jeśli włożysz nie tą, co trzeba wkładkę douszną, lub jeśli z tego samego kierunku co aktywny mikrofon jest zbyt dużo hałasu otoczenia.

Zaktualizuj oprogramowanie sprzętowe AirPods

Nieaktualne oprogramowanie układowe może również spowodować, że mikrofon AirPods nie będzie działał. Uruchom aplikację Ustawienia, następnie wybierz kolejno Ogólne> Informacje> AirPods, aby sprawdzić swoją aktualną wersję oprogramowania układowego. Jeśli zobaczysz nieaktualny numer wersji), spróbuj zaktualizować oprogramowanie układowe. Aby to zrobić, podłącz AirPods do źródła ładowania i zostaw je obok iPhone’a, który musi być podłączony do Internetu. Sprawdź ponownie po 30 minutach, a w międzyczasie powinny zostać zaktualizowane.

Uruchom ponownie iPhone’a

Możesz także spróbować ponownie uruchomić iPhone’a, lub inne urządzenie, do którego podłączyłeś słuchawki), aby rozwiązać losowe problemy z łącznością i uniemożliwiając wykrycie dźwięku wejściowego z AirPods.

Pamiętaj, aby odczekaj nie mniej niż 30 sekund, zanim ponownie uruchomisz iPhone’a z powrotem.

Zaktualizuj swój iPhone

Problemy z systemem operacyjnym na iPhonie mogą być kolejnym problemem, który uniemożliwia prawidłowe działanie mikrofonu AirPods. Spróbuj go zaktualizować, przechodząc do Ogólne> Uaktualnienia w aplikacji Ustawienia i sprawdź, czy to pomoże.

Zresetuj AirPods i połącz się ponownie

Nadal nie działa? Spróbuj zresetować AirPods. Zacznij od umieszczenia ich w etui ładującym lub etui Smart Case. Następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk stanu na etui ładującym, lub przycisk kontroli szumów i Digital Crown na AirPods Max, aż wskaźnik stanu zmieni kolor na bursztynowy.

I to wszystko — skończyłeś je resetować. Teraz otwórz etui ładujące (lub wyjmij AirPods Max z etui Smart Case) obok iPhone’a i dotknij Połącz > Gotowe na ekranie.

Zresetuj ustawienia sieciowe swojego iPhone’a

Nieprawidłowe ustawienia sieciowe iPhone’a mogą również powodować problemy związane z mikrofonem w AirPods. Spróbuj je zresetować, otwierając aplikację Ustawienia iPhone’a i wybierając Ogólne> Przenieś lub zresetuj iPhone’a> Wyzeruj> Ustawienia sieciowe.

Co robić, gdy mikrofon w AirPods nie działa?

 

tags:

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.