Apple TV i badania amerykańskiego rynku
Pewna firma analityczna postanowiła zbadać amerykański rynek pod kątem popularności przystawek telewizyjnych oraz serwisów udostępniających materiały wideo na żądanie. Wyniki badania pokazują, że Apple TV za wielką wodą ma się całkiem dobrze.
Analizę rynku postanowiła zrobić firma analityczna comScore. Jej badania wykazały, że jabłkowa przystawka telewizyjna znajduje się średnio w co 20-tym mieszkaniu wyposażonym w sieć WiFi. Urządzenie zatem ma 5 %-centowy udział w rynku. Pierwsze miejsce na tej liście zajmuje przystawka telewizyjna Roku, a zaraz za nią uplasował się Amazon Fire z udziałem 12 %. Na przedostatnim miejscu znajdziemy zaś Google Chromecast z udziałem 8 %.
Apple TV, choć znajduje się na czwartym miejscu, to jednak zalicza się do najpopulrniejszych urządzeń w tej kategorii w USA.
Najpopularniejszym, a więc najchętniej odwiedzanym serwisem udostępniającym treści wideo w sieci jest Netflix. Korzysta z niego aż 40 % gospodarstw wyposażonych w sieć Wifi. Zaraz za nim znajduje się YouTube z udziałem 27 %. Dalsze pozycje listy zajmuje Amazon Video i Hulu.
Co ciekawe Amerykanie coraz częściej pochłaniają treści wideo z wykorzystaniem tabletów i smartfonów rzadziej korzystając do tego celu z komputerów i przeglądarek internetowych.
Źródło: 9To5Mac