
Apple bardzo poważnie traktuje rynek VOD
Nie od dziś wiadomo, że Apple w pocie czoła szykuje się do debiutu własnej platformy oferującej w subskrypcji miesięcznej materiały wideo. Co rusz słychać o tym, że przygotowywany jest nowy serial, czy program telewizyjny sygnowany logo z Cupertino. Zleceń na tego typu produkcje jest już całkiem sporo, co oznacza, że platforma na starcie powinna być mocno zróżnicowana pod kątem propozycji.
Tymczasem głos w sprawie jabłkowego serwisu zabrał analityk Katy Huberty z firmy Morgan Stanley. Jego raport zawiera informacje jakoby już w przyszłym roku kalifornijska firma miałaby rozwinąć się na rynku VOD konkurując z takimi gigantami jak Netflix, czy serwis Hulu. Tylko w 2019 roku Apple miałoby wygenerować za pośrednictwem własnego serwisu przychód w wysokości 500 milionów dolarów.
Co więcej firma może spodziewać się stabilnego wzrostu tej wartości. Spekuluje się, że do 2025 roku firma może zarobić aż 4,4 miliarda dolarów.
Może to sugerować, iż już niedługo Apple wydzieli treści wideo z serwisu Apple Music i umieści je w odrębnym serwisie VOD wraz z gotową już bazą własnych seriali, filmów i programów telewizyjnych. Usługa ta podobnie jak Apple Music miałaby być dostępna również dla użytkowników systemu Android i przeznaczona na urządzenia Smart TV.
Źródło: 9To5Mac