Jak umieścić ikonę iCloud Drive w systemowym Docku w macOS

Jak umieścić ikonę iCloud Drive w systemowym Docku w macOS

0

iCloud Drive to miejsce, dzięki któremu użytkownicy jabłkowych platform mają szybki dostęp do plików takich jak dokumenty, czy multimedia składowanych w chmurze od Apple. Co ciekawe w systemie iOS dedykowana aplikacja została wraz wersją 11 przemianowana na Pliki i bez problemu soft ten można umieścić w Docku, by mieć do niego łatwy, niczym nieskrępowany dostęp.

W odpowiedniku stacjonarnym oprogramowania systemowego do iCloud Drive dostaniemy się z poziomu Findera, gdzie w bocznym pasku odnajdziemy odpowiednią lokalizację. Osoby, które podobnie jak w platformie iOS 11 chciałyby wprowadzić odpowiedni odnośnik do aplikacji iCloud Drive w Docku mogą mieć problem z wykonaniem tej czynności. Wszystko przez nie aż tak oczywisty proces realizacji tego zadania.

W tym poradniku zatem podpowiemy w jaki sposób dokonać powyższego.

1. W pierwszym etapie należy uruchomić okno Findera, a z menu tej aplikacji i zakładki Idź wybieramy opcję Idź do folderu.


2. W oknie wyszukiwania należy teraz wpisać odpowiednią ścieżkę dostępu do pewnego katalogu: /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Applications/
3. Po kliknięciu przycisku Enter pojawi się okno, w którym wyszukujemy ikonę iCloud Drive


4. Teraz wystarczy już przeciągnąć ją do systemowego Dock’a.

W ten sposób dostajemy jeszcze prostszy dostęp do zawartości dokumentów w jabłkowej chmurze.

Źródło i zdjęcia: OSX Daily

Oceń post
Krzysztof Rozengarten Jestem tu, bo lubię :-)

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *