Rozwiązywanie problemów z tworzeniem kopii zapasowej w iCloud na iPhone i iPad
Czy masz problem z utworzeniem kopii zapasowej iPhone’a lub iPada na iCloud? Na ekranie blokady pojawia się powiadomienie o błędzie z informacją „Kopia zapasowa iPhone’a nie powiodła się”? Ten problem nie jest rzadkością, ale na szczęście można go łatwo naprawić.
iOS został pomyślany tak, żeby robienie kopii zapasowych było proste i nie absorbowało uwagi użytkownika. Kopie zapasowe iUrządzenia w iCloud są wykonywane automatycznie, gdy iPhone lub iPad jest podłączony do ładowania, zablokowany i połączony z Wi-Fi. Cały proces przebiega niezauważanie dla użytkownika, ponieważ te nie musi nic robić poza jednorazowym włączaniem funkcji. Jednak wykonywanie kopii zapasowych w iCloud może czasami nie działać z różnych błahych i łatwych do naprawienia powodów, takich jak brak wystarczającej ilości miejsca w iCloud, wolne połączenie internetowe lub problemy z oprogramowaniem. Jeśli twój iPhone nie może wykonać kopii zapasowej do iCloud, poniżej znajdziesz kilka rad, które mogą na to pomóc.
Sprawdź ilość wolnego miejsca w iCloud
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, gdy wykonanie kopii zapasowej w iCloud się nie powiedzie, jest sprawdzenie, ile masz wolnego miejsca do dyspozycji w iCloud. Brak wystarczającej ilości wolnego miejsca uniemożliwia wykonywanie kopii zapasowych iCloud, w wyniku czego może pojawić się komunikat o błędzie.
Aby sprawdzić ilość wolnego miejsca w przestrzeni dyskowej iCloud:
Uruchom aplikację Ustawienia. Następnie wybierz Apple ID, potem iCloud. W sekcji Miejsce będziesz mógł zobaczyć wszystkie niezbędne szczegóły. Jeśli masz bardzo mało miejsca, możesz wykasować np. niepotrzebne zdjęcia czy pliki.
Możesz też kliknąć „Zmień pakiet dodatkowego miejsca”, aby przejść na droższy plan z większym limitem miejsca.
Sprawdź połączenie Wi-Fi
Jakość połączenia Wi-Fi jest równie ważne jak wolne miejsce w iCloud do przechowywania kopii zapasowych. Powolny i zrywanie połączenia internetowego może spowodować niepowodzenie tworzenia kopii zapasowej w iCloud i wyświetlenie powiadomienia o błędzie. Warto zauważyć, że Wi-Fi to jedyna dostępna metoda transferu danych przy tworzeniu kopii zapasowych w iCloud. Możliwość transferu po sieci komórkowej została zablokowana ponieważ kopie zapadowe są zwykle pokaźne i mogą zużywać dużo danych internetowych. Dlatego upewnij się, że masz działające połączenie Wi-Fi.
Aby sprawdzić, czy iPhone jest połączony z siecią Wi-Fi:
Uruchom aplikację Ustawienia. Następnie wybierz Wi-Fi i sprawdź, czy obok sieci, z którą zwykle się łączysz, znajduje się znacznik wyboru.
Zmniejsz rozmiar kopii zapasowej w iCloud
Chociaż kopie zapasowe w iCloud są wykonywane automatycznie, użytkownik może zmniejszyć rozmiar danych kopii zapasowej iCloud, jeśli brakuje lub jest już niewiele miejsca w chmurze. Można to zrobić, wybierając poszczególne typy danych lub aplikacje, które zostaną dołączone do kopii zapasowej.
Aby wybrać jakie dane zostaną dołączone do kopii zapasowej:
Uruchom aplikację Ustawienia. Następnie wybierz Apple ID. W sekcji Miejsce wybierz Zarządzaj miejscem, potem Backupy i wybierz urządzenie, którego ustawienia chcesz zmienić. W sekcji Dane do backupu przesuń przełącznik w lewo przy aplikacjach, których nie chcesz uwzględniać w następnej kopii zapasowej iCloud.
Zwolnij miejsce w iCloud
Jeśli nie chcesz przechodzić na droższy plan iCloud z większą ilością miejsca, jedyna metoda to zwolnić miejsce w chmurze. Znaczną ilość miejsca można zwolnić, po wyłączając na przykład zdjęcia w iCloud.
Aby wyłączyć przechowywanie zdjęć w iCloud:
Uruchom aplikację Ustawienia. Następnie wybierz Apple ID, potem Cloud i Zdjęcia. Przesuń przełącznik w lewo, aby wyłączyć Zdjęcia iCloud.
Pamiętaj: jeśli przechowujesz dużo dokumentów w iCloud, możesz usunąć niechciane pliki i dokumenty z iCloud Drive. Możesz to łatwo zrobić za pomocą wbudowanej aplikacji Pliki na iPhonie lub iPadzie.
Zaktualizuj system iOS
Jeśli zwolnienie miejsca w iCloud i sprawdzenie połączenia Wi-Fi nie rozwiązało kłopotów z kopią zapasową, istnieje prawdopodobieństwo, że jest to problem związany z samym systemem iOS. Firma Apple dość regularnie wydaje poprawki, które naprawiają błędy systemu iOS. Dlatego warto dbać o regularną aktualizację oprogramowania.
Aby sprawdzić dostępne aktualizacje:
Uruchom aplikację Ustawienia. Następnie wybierz Ogólne i Uaktualnienia. Jeśli pojawi się komunikat o dostępnej aktualizacji, wybierz opcję Zaktualizuj teraz.
Wymuś ponowne uruchomienie iPhone’a
Jeśli żaden sposób opisany powyżej nie zadziałał, możesz wymusić ponowne uruchomienie iPhone’a. Wymuszony restart różni się nieco od normalnego restartu.
Na iPhone’ach i iPadach z z Touch ID lub fizycznym przyciskiem Początek można to zrobić, po prostu przytrzymując jednocześnie przycisk zasilania i przycisk Początek, do momentu aż pojawi się logo Apple na ekranie.
Na nowszych iUrządzeniach z funkcją Face ID należy najpierw kliknąć przycisk zwiększania głośności, a następnie przycisk zmniejszania głośności, a następnie przytrzymać przycisk boczny / zasilania, aż pojawi się logo Apple.
Przywrócenie iPhone’a do ustawień fabrycznych
Jeśli wymuszony restart także nie pomógł to w ostateczności możesz przywrócić iPhone’a lub iPada do ustawień fabrycznego. Jednak wiąże się to z całkowitym wymazaniem danych z urządzenia.
Aby przywrócić iPhone’a do ustawień fabrycznych:
Uruchom aplikację Ustawienia i wybierz Ogólne. Następnie przewiń ekran do samego dołu i wybierz Wyzeruj i Wymaż zawartość i ustawienia. Procedura wymazywania rozpocznie się po wpisaniu kodu zabezpieczającego telefon.
Pamiętaj: tym sposobem usuwasz z urządzenia wszystkie dane. Upewnij się, że masz w jakiś sposób zachowane najważniejsze dane ze swojego iPhone’a nim wykonasz ten krok.