Home Newsy Nowy App Store – bo wygląd ma znaczenie
Nowy App Store – bo wygląd ma znaczenie
0

Nowy App Store – bo wygląd ma znaczenie

0

Wraz z pojawieniem się systemu iOS 11 Apple kompletnie przebudowało natywny sklep z aplikacjami. App Store nie tylko zyskał nowy design ale też niemal kompletnie zmieniono w nim menu wraz z zakładkami tematycznymi. Pojawiła się również sekcja Dziś, gdzie codziennie rekomendowane są najciekawsze aplikacje i gry. Miejsce to tworzone jest w formie bloga, gdzie każdej propozycji towarzyszy również opis, wywiady z twórcami, a także poradniki.

To właśnie owa wspomniana wyżej zakładka sklepu App Store przyczyniła się do jego sukcesu. Firma Apptopia przeprowadziła badanie, którego wyniki są zaskakujące, bowiem okazuje się, że nowy sposób rekomendacji oprogramowania przyczynił się do zwiększenia jego sprzedaży. Eksperyment obejmujący zasięgiem ostatnie 30 dni wykazał, iż sprzedaż programów zwiększyła się dwudziestokrotnie w porównaniu z wynikami jakich dostarczała stara wersja sklepu.

W przypadku gier jest to wzrost dziesięciokrotny, gdzie spory odsetek nabytych tytułów pochodzi z wpisów „Gra dnia” publikowanych w ramach zakładki Dziś i zazwyczaj są to pozycje darmowe. Płatne gry pobierane są 9 razy częściej. Badanie wykazało również, iż w grupie trzydziestu aplikacji 5 stanowią pozycje płatne, a w odniesieniu do gier to aż 11 tytułów.

Źródło: MacRumors

 

Nowy App Store – bo wygląd ma znaczenie

Krzysztof Rozengarten Jestem tu, bo lubię :-)