Niezrozumiałe zmiany Apple w usłudze iCloud.com

Niezrozumiałe zmiany Apple w usłudze iCloud.com

1

Do niedawna na stronie iCloud.com w prosty sposób można było sprawdzić, czy konkretny iPhone jest zablokowany. Miało to istotne znaczenie w sytuacji, gdy dochodziło do zakupu urządzenia z drugiej ręki.

Usługa ta pozwalała w odpowiedniej sekcji na stronie internetowej iCloud w prosty i szybki sposób upewnić się, czy nabywany właśnie smartfon nie posiada założonej blokady aktywacyjnej, która w praktyce bez znajomości hasła iCloud byłego właściciela oznacza bezużyteczność sprzętu. Wprowadzając w odpowiednie pole numer IMEI urządzenia bądź jego numer seryjny dostawało się wówczas konkretną odpowiedź.

Niestety sekcja ta zniknęła ze strony iCloud.com i wszystko wskazuje na to, iż bezpowrotnie, bowiem informacje o tej usłudze usunięto również ze strony wsparcia technicznego Apple.

Warto przypomnieć, że usługa Activation Lock została wprowadzona wraz z systemem iOS 7 i miała stanowić zabezpieczenie wobec niepowołanych osób mogących mieć dostęp do urządzenia.

Źródło: MacRumors

Oceń post
Krzysztof Rozengarten Jestem tu, bo lubię :-)

Comment(1)

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *