
Urządzenia mobilne przestały być już nowinką, a zaczynają być obowiązującym standardem, również w życiu zawodowym. Już w zeszłym roku, sprzedaż tabletów była na porównywalnym poziomie, co komputerów przenośnych, a jak szacowała firma GfK Polonia tabletów miało się sprzedać 2,5 razy więcej niż w 2012 roku. Liczbę polskich aplikacji mobilnych szacuje się na 3-3,5 tys. i choć w skali globalnej jest to niewiele, bo na świecie jest ich ok. 15 miliardów, to z pewnością będzie ona rosła.Jest o tym również przekonany Marcin Sieńczyk z firmy eRecruitment Solutions, która jako pierwsza przygotowała mobilną wersję systemu rekrutacyjnego (tzw. ATS – Applicant Tracking Systems), czyli narzędzia ułatwiającego pracę osób odpowiedzialnych za rekrutację pracowników: – Z danych Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych wynika, że już co piąty polski internauta posiada smartfon. Coraz częściej wykorzystujemy urządzenia mobilne nie tylko do przeglądania sieci, ale również w celach zawodowych, bo to po prostu ogromna oszczędność czasu.

Na przykład rekruter w drodze na spotkanie służbowe, korzystając z naszej aplikacji, może przejrzeć informacje o kandydacie, ocenić jego kompetencje, kwalifikacje czy przekazać swoją opinię o nim do kierownika liniowego. W ten sposób finalna decyzja może być podjęta szybciej, co znacząco zmniejsza koszty całego procesu.

Wersja systemu eRecruiter na urządzenia mobilne z system operacyjnym iOS posiada te same funkcjonalności co wersja na urządzenia z Androidem. Rekrutujący może m.in.:
- Przeglądać projekty rekrutacyjne,
- Zaglądać do kart kandydatów zawierających odpowiedzi z formularzy aplikacyjnych,
- Wyszukiwać kandydatów po nazwisku, ocenie czy etapie procesu, na którym się znajdują,
- Opisywać i oceniać kandydatów, dodawać ich do zakładek,
- Wysyłać wiadomości do kandydatów z poziomu aplikacji.
Jednak miłośnicy iPhonów będą mogli nieco szybciej podejrzeć CV kandydata i ocenić jego kompetencje, bo funkcja ta będzie dostępna już z poziomu listy kandydatów, nie trzeba więc będzie wchodzić na Kartę Kandydata. Różnice będą widoczne również w sferze graficznej. Wygląd aplikacji został dostosowany do standardów nowego iOS7. – Użytkownicy iOS przyzwyczajeni są do innego designu i sposobu prezentacji informacji. Wyszliśmy naprzeciwko tym oczekiwaniom, dlatego nie wykorzystaliśmy grafik i widoków znanych z systemu Android. Aplikacja ma dopracowaną estetykę, ale co najważniejsze jest użyteczna.
Cieszę się, że po raz kolejny, jako pierwsi, wprowadzamy innowacje w obszarze rekrutacji w Polsce. Jesteśmy jeszcze bliżej potrzeb naszych Klientów, a nasze rozwiązania bezpośrednio wpływają na codzienny komfort ich pracy. – tłumaczy Marcin Sieńczyk.