Home Artykuły iPhone wyświetla komunikat nie można zweryfikować tożsamości serwera? 5 sposobów, by rozwiązać ten problem
iPhone wyświetla komunikat nie można zweryfikować tożsamości serwera? 5 sposobów, by rozwiązać ten problem

iPhone wyświetla komunikat nie można zweryfikować tożsamości serwera? 5 sposobów, by rozwiązać ten problem

0

Nie możesz wysyłać ani odbierać wiadomości e-mail na swoim iPhonie, a na ekranie uporczywie wyświetla się komunikat „nie można zweryfikować tożsamości serwera”? Nie przejmuj się. Ten problem nie jest niczym niezwykłym i dość łatwo sobie z nim poradzić.

Aplikacja pocztowa na iPhonie czasami wyświetla błąd nie można zweryfikować tożsamości serwera z powodu braku możliwości weryfikacji certyfikatu SSL serwera pocztowego. W takim przypadku wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail nie będzie możliwe. Winę za taki stan rzeczy najczęściej ponosi właściciel serwera pocztowego. Czasami jednak winowajcą mogą być również błędy iOS i nieprawidłowe ustawienia poczty e-mail. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci rozwiązać ten problem.

Uruchom ponownie iPhone’a

To może brzmi jak banał, ale ponownie uruchomienie iPhone’a pozwala pozbyć się większości problemów z systemem iOS oraz aplikacjami, w tym także z aplikacją Poczta. Dlatego, gdy iPhone ma problem z połączniem z serwerem pocztowym to wyłącz go, odczekaj kilka chwil i włącz ponownie.

Zaktualizuj ustawienia operatora iOS

iPhone to zdecydowanie więcej niż telefon i dlatego wymaga odpowiedniej konfiguracji. Część konfiguracji leży w gestii samego użytkownika, część zależna jest od operatora sieci. Nieaktualne ustawienia sieci mogą powodować różne problemu z usługami internetowymi, w tym problemy z synchronizacją poczty e-mail. W tym przypadku najlepszym sposobem działania jest aktualizacja ustawieni operatora iOS zawsze wtedy, gdy pojawia się na ekranie komunikat o dostępności nowych ustawień.  Gdy nie aktualizujesz ustawień na bieżąco to w razie wystąpienia problemów musisz je zaktualizować ręcznie.

Aby zaktualizować ustawienia operatora:

Uruchom aplikację Ustawienia i wybierz kolejno Ogólne > To urządzenie, następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zaktualizować ustawienia operatora. Jeśli po wejściu do tego menu nie pojawi się monit o konieczności aktualizacji ustawień operatora to znaczy, że ustawienia te są aktualne.

Uwaga: informacja o potrzebie aktualizacji ustawień operatora pojawia się automatycznie w systemie iOS 14.3 i kolejnych.

Wymuś ponowne uruchomienie aplikacji Mail

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną braku możliwości weryfikacji serwera mogą być błędy w aplikacji. W takich przypadkach wymuszone ponowne uruchomienie może rozwiązać problem. Jeśli aplikacja Mail jest otwarta na iPhonie, zamknij ją i uruchom ponownie.

Oto, jak możesz wymusić zamknięcie aplikacji na różnych modelach iPhone’a:

iPhone z Face ID powoli przeciągnij w górę od dołu ekranu, a następnie przesuń palcem w górę, aby wymusić zamknięcie aplikacji.

iPhone z Touch ID wciśnij dwukrotnie przycisk Początek, a następnie przesuń palcem w górę, aby wymusić zamknięcie aplikacji

Usuń swoje konto pocztowe z iPhone’a i dodaj je ponownie

Niektóre problemy z weryfikacją tożsamości serwera zostaną rozwiązane dopiero po usunięciu z iPhone’a konta e-mail . Choć usunięcie konta może brzmieć groźnie, nie bój się. Wszystkie Twoje e-maile i inne dane zgromadzone na serwerze pocztowym pozostaną nienaruszone.

Jak usunąć konto e-mail z systemu iOS:

Otwórz aplikację Ustawienia, następnie wybierz kolejno Mail > Konta. Dotknij konta e-mail, które chcesz usunąć i na kolejnym ekranie dotknij przycisku Usuń konto. Teraz wyjdź z aplikacji Ustawienia i uruchom ponownie iPhone’a.

Jak ponownie dodać swoje konto e-mail do iPhone’a:

Uruchom aplikację Ustawienia i z listy wybierz Mail. Następnie dotknij kolejno Konto > Dodaj konto. Teraz wybierz dostawcę usług poczty e-mail. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i dodaj swoje dane.

Jeśli błąd „nie można zweryfikować tożsamości serwera” iPhone’a nadal występuje, przejdź do następnego kroku.

Przywróć ustawienia fabryczne iPhone’a

Choć może się to wydawać przerażające, musisz wytoczyć ciężkie działa i przywrócić iPhone’a do ustawień fabrycznych. Zanim to zrobisz, wykonaj kopię zapasową iPhone’a. Przywrócenie ustawień fabrycznych usunie wszystko z twojego iPhone’a. Reset do ustawień fabrycznych z pewnością naprawi każdy problem z systemem iOS i aplikacjami.

Nie bój się tej operacji, bo po zakończeniu możesz łatwo przywrócić iPhone’a do pierwotnego stanu i nie stracisz żadnych danych.

Aby przywrócić ustawienia fabryczne iPhone’a:

Uruchom aplikację Ustawienia i wybierz Ogólne. Przewiń ekran do samego dołu i wybierz opcję Przenieś zawartość lub wyzeruj. Następnie wybierz Usuń całą zawartość i ustawienia. Teraz wprowadź hasło urządzenia i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i zresetuj iPhone’a.

Pamiętaj: Bardzo ważne jest, aby skonfigurować iPhone’a jako nowy. W przeciwnym razie poprzednie ustawienia zostaną zachowane. Może to potencjalnie powodować problemy. Podczas konfigurowania poczty e-mail upewnij się, że wszelkie hasła, nazwy serwerów i numery portów wpisujesz poprawnie.

iPhone wyświetla komunikat „nie można zweryfikować tożsamości serwera”? 5 sposobów, by rozwiązać ten problem

 

5/5 - (2 votes)

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.