Home Artykuły iPhone nie włącza się – co robić, gdy iPhone nie chce się uruchomić i nie reaguje na ładowarkę?
iPhone nie włącza się – co robić, gdy iPhone nie chce się uruchomić i nie reaguje na ładowarkę?

iPhone nie włącza się – co robić, gdy iPhone nie chce się uruchomić i nie reaguje na ładowarkę?

0

Czasem zdarza się, że bierzesz iPhone do ręki, który przed chwilą sprawny i uruchomiony odkładałeś na biurko i okazuje się, że nie działa i nie chce się włączyć. Taki problem z iPhone’ami zdarza się często i jeżeli Twój iPhone nie włącza się, to najczęściej można łatwo sobie z tym poradzić.

Jeżeli Twój iPhone nie włącza się, to oczywiście pierwszym co powinieneś zrobić, to sprawdzenie czy czasem nie zabrakło mu energii. Może wyłączył się i nie chce się uruchomić z powodu rozładowanej baterii?

Rozwiązanie: Podłącz telefon do ładowarki, odstaw na ładowarkę indukcyjną lub przewodem USB podepnij go do komputera w celu naładowania baterii. Jeżeli po podpięciu telefonu do zasilania na jego ekranie zaświeci się ikona ładowania, to najpewniej przeoczyłeś, że bateria była już prawie pusta.

Porada: Jeżeli zauważyłeś, że bateria w Twoim iPhonie rozładowuje się zbyt szybko, sprawdź kondycję baterii przechodząc w menu telefonu kolejno do Ustawienia > Bateria > Kondycja baterii. Jeżeli kondycja jest mniejsza niż 84%, bateria wymaga wymiany. Jeżeli kondycja jest powyżej 90%, a mimo to bateria szybko się rozładowuje, odwiedź serwis APPLEMOBILE.PL i skorzystaj z bezpłatnej diagnozy układu zasilania TRISTAR/Hydra (U2).

 

Objaw: Ładowarka podłączona, a iPhone nadal się nie włącza.

System iOS, choć uważany za bardzo bezpieczny i stabilny, również potrafi ulec drobnym awariom i sprawiać problemy. Najczęściej z powodu przeładowanego stosu bądź zbyt małej dostępnej wolnej pamięci, system zaczyna pracować nieprawidłowo i się zawieszać. Jeżeli system iOS w iPhonie się zawiesi, najczęściej telefon nic nie wyświetla, ekran jest czarny, nie reaguje na włącznik. Warto jednak w tym momencie przepiąć przełącznik wibracji lub podłączyć ładowarkę w trybie przełącznika głośny, aby ocenić czy telefon działa, ale nie wyświetla obraz wyczuwając uruchomioną wibrację lub typowy dźwięk podłączonego zasilania czy w ogóle nie działa.

Rozwiązanie: Sprawdź czy konektor przewodu swobodnie wchodzi w złącze ładowania telefonu. Jeżeli tak, to wykonaj tak zwany miękki reset systemu bez utraty danych.

Porada: Jak zrobić miękki reset systemu w iPhone? W tym celu ustal jaki masz model iPhone’a.

  • Jeżeli 6S/6S+ lub starszy: to przytrzymaj klawisz POWER oraz HOME równocześnie przez około 15-20 sekund do pojawienia się logo na ekranie.
  • Jeżeli iPhone 7/7+: przytrzymaj klawisz POWER oraz klawisz ściszania Volume- przez około 15-20 sekund do pojawienia się logo na ekranie.
  • Jeżeli iPhone 8 lub nowszy: Naciśnij raz krótko klawisz zgłośnienia Volume +, następnie raz krótko klawisz ściszania Volume-, następnie naciśnij klawisz włącznika i trzymaj go nie puszczając przez 15-20 sekund do pojawienia się logo.

Klawisz POWER to klawisz po prawej stronie telefonu na krawędzi.

Klawisz HOME, to klawisz pod ekranem, który znajdziesz we wszystkich modelach od najstarszego do SE 2020 włącznie. Są go pozbawione wyłącznie modele od X w górę.

Klawisze Volume, to klawisze po lewej stronie telefonu na krawędzi.

Objaw: Telefon „pika” po podłączeniu ładowarki i wibruje podczas przełączania, ale ekran pozostaje czarny.

Czasem telefon potrafi pracować w tle prawidłowo, ale ekran przestaje odpowiadać. Wtedy dzwoniąc na nasz numer telefon, słychać sygnał, ale bardzo często nie słychać dzwonka. Natomiast po podłączeniu ładowarki, telefon wydaje dźwięk jej podpięcia, a podczas przełączania przełącznika trybu cichego, wibracja drży. Może to być problem systemowy, który ustanie po wykonaniu miękkiego restartu. Rozwiązanie znajdziesz powyżej. Gdyby jednak miękki restart iPhone’a nie rozwiązał problemu, warto wtedy sprawdzić czy wyświetlacz jest sprawny.

Rozwiązanie: wykonaj miękki restart systemu lub odwiedź punkt serwisowy w celu ustalenia sprawności wyświetlacza.

Porada: W przypadku, gdy telefon mimo restartu wciąż nie wyświetla obrazu, udaj się do serwisu, który ustali sprawność ekranu oraz wykryje przyczynę usterki. W serwisie APPLEMOBILE.PL diagnoza usterki jest bezpłatna, a w razie konieczności na miejscy możemy wymienić ekran na nowy i oryginalny.

Objaw: Mimo miękkiego restartu, na ekranie czarno, ale czuję/słyszę, że telefon pracuje w tle

Jeżeli czujesz przełączając wibrację, że silnik wibruje lub po podłączeniu zasilania słyszysz typowe „brzdęk” informujący o wpięciu ładowarki, ale mimo to telefon pozostaje czarny, to można mieć pewność, że telefon działa, ale nie wyświetla obrazu. Usługa wyświetlania obrazu również może ulec zawieszeniu z powodu błędu systemowego.

Rozwiązanie: wykonaj miękki restart systemu

Porada: Jeżeli mimo miękkiego restartu, telefon po chwili uruchamia się, reaguje na przełącznik wibracji i „brzdęka” przy podłączeniu ekranu, należy sprawdzić sprawność wyświetlacza lub zespołu elementów odpowiedzialnych za podświetlenie ekranu na płycie głównej. Bezpłatną diagnozę oraz ewentualną wymianę uszkodzonego wyświetlacza bez kasowania danych wykonasz w serwisie APPLEMOBILE.PL

Objaw: Po miękkim restarcie telefon wyświetla logo i zapętla się restartując się 

Czasem telefon po miękkim restarcie, mimo wyświetlenia logo i próby uruchomienia, zaczyna się w kółko restartować wciąż pokazując logo i czarny ekran na zmianę. Może to oznaczać awarię oprogramowania układowego i wymagać instalacji systemu.

Rozwiązanie: wykonaj instalację oprogramowania z poziomu iTunes/Finder w trybie DFU lub skorzystaj z pomocy serwisu.

Porada: Instalacja oprogramowania wiąże się z utratą danych zapisanych w pamięci. Jeżeli nie posiadasz funkcji tworzenia kopii zapasowej w chmurze, dużo lepszym rozwiązaniem niż instalacja systemu na czysto, będzie skorzystanie z usługi instalacji systemu z odzyskaniem danych w serwisie APPLEMOBILE.PL. Należy również pamiętać, że problem może wynikać nie tylko z samej awarii systemu, ale również awarii sprzętowej, na przykład awarii sensora zbliżeniowego. Wykluczenie awarii sprzętowej pozwoli zachować dane w urządzeniu. Bezpłatną diagnozę awarii wykonasz w serwisie APPLEMOBILE.PL

 

Objaw: Telefon wciąż nie działa, nie uruchamia się, nie przełącza w tryb DFU i nie daje oznak życia

Na tym etapie może się okazać, że wizyta w serwisie wykonującym wyspecjalizowane usługi naprawy produktów Apple będzie niezbędna, ponieważ usterka będzie na tyle skomplikowana, że próba jej wykrycia i samodzielnego usunięcia nie będzie możliwa bez dokonania pomiarów i testów diagnostycznych.

W takim wypadku możesz skorzystać z serwisu APPLEMOBILE.PL w Szczecinie przychodząc do nas osobiście lub korzystając z obsługi wysyłkowej.

Serwis iPhone Szczecin

APPLEMOBILE.PL

Serwis iPhone Szczecin | Naprawa iPhone iPod iPad Macbook Apple

🗺 Wojska Polskiego 50/U9 (wejście od strony Jagiellońskiej 84, obok Columbus Cafe)
70-475 Szczecin
☎️ 500 132 200
☎️ 889 277 288

Autoryzowany serwis APPLEMOBILE.PL – O nas.

Zapraszamy wszystkich odwiedzających portal AppleMobile.pl do skorzystania z bogatej oferty serwisowej mobilnych produktów Apple. W APPLEMOBILE.PL od 2007 roku zajmujemy się kompleksową naprawą mobilnych produktów marki Apple.

Jako jeden z nielicznych w regionie, a obecnie jedyny serwis produktów Apple w Szczecinie, należymy do sieci autoryzowanych serwisów MyApple, zrzeszających najbardziej wszechstronne i profesjonalne serwisy Apple w kraju, zajmujące się pogwarancyjną obsługą serwisową produktów Apple. Szeroki zakres wiedzy na temat elektroniki, bogate doświadczenie poparte wiedzą i długoletnim stażem w naprawach telefonów komórkowych, stawia nas na czele punktów naprawczych w regionie, a także najlepszych pogwarancyjnych serwisów Apple w kraju.

APPLEMOBILE.PL

Wojska Polskiego 50 (wejście od Jagiellońskiej 84)
tel: 500 132 200
tel: 889 277 288
http://serwis.applemobile.pl
@ serwis(małpa)applemobile.pl

Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *