Wpływa iPad?a 2 jest postrzegany jako kluczowy czynnik wpływający na spadek zainteresowania użytkowników komputerem, telewizorem, radiem, czy książkami.
Z badania przeprowadzonego przez AdMob zależnego od Google, wynika że coraz większa popularność tabletów bezpośrednio wpływa na zmianę sposobu korzystania z mediów i ogólnodostępnych treści. Ludzie coraz chętniej korzystają z tabletów, kiedy chcą skorzystać z Internetu, sprawdzić pocztę, lub pograć w gry.
Wyniki badania są bardzo interesujące. Oto niektóre z nich:
– 77% ankietowanych przyznaje, że od kiedy posiada tablet, znacznie rzadziej korzysta z komputera.
– 68% użytkowników korzysta z tabletu dłużej niż godzinę dziennie.
– ponad 1/3 pytanych twierdzi że częściej korzysta z tabletu, niż z telewizji.
– 62% korzysta z tabletu częściej w nocy niż podczas dnia, a 2/3 częściej w tygodniu niż w weekend.
– aż 82% pytanych odpowiada, że korzysta z tabletu częściej w domu, niż w pracy.
Wynik odpowiedzi na pytanie dotyczące celu korzystania z tabletu przedstawia poniższy wykres.
Z uwagi na wysoką popularność iPada pierwszej i drugiej generacji wszystko wskazuje na to, że spory procent ankietowanych korzysta właśnie z tabletów firmy Apple. Wysoka popularność tych produktów jest dobrą wiadomością dla Apple. Podczas pojawiania się nowych aplikacji i programów ułatwiających codzienne zadania, zainteresowanie tabletami będzie stale rosło