Garmin Ltd. (NASDAQ:GRMN) świętuje sprzedaż ponad 200 milionów urządzeń nawigacyjnych wykorzystujących system GPS oraz produktów z kategorii wearables.
Fakt ten zbiega się w czasie z zakończeniem pierwszej fazy rozbudowy głównej siedziby firmy w Olathe w Kansas. Nowa część kampusu o powierzchni 750 000 metrów kwadratowych zwiększa możliwości w obszarze produkcji i dystrybucji urządzeń przeznaczonych na rynek lotniczy ponad dwukrotnie.
„Nasze produkty napędzają pasje klientów na całym świecie. Zaledwie sześć lat temu firma Garmin świętowała sprzedaż 100 milionów produktów. Dziś podwoiliśmy tę liczbę i znacznie rozszerzyliśmy naszą działalność. Staliśmy się liderem na wszystkich obsługiwanych przez nas rynkach. W tym na rynku wearables, który w ostatnich latach był źródłem niezwykłego wzrostu. Dziękujemy naszym klientom i współpracownikom, którzy umożliwili nam tak szybki rozwój” – komentuje Cliff Pemble, prezes i dyrektor generalny Garmin.
Firma Garmin, założona w 1989 roku przez niewielką grupę inżynierów, obecnie zatrudnia ponad 12 000 osób w ponad 30 krajach. Wraz z zakończeniem rozbudowy kampusu Olathe, rozpocznie się druga faza modernizacji obecnego magazynu i zakładu produkcyjnego Garmin w nowoczesny obiekt badawczo-rozwojowy i wspierające go biura. Po zakończeniu budowy, 96-akrowy kampus Garmin Olathe będzie oferował 2,25 miliona metrów kwadratowych powierzchni. Znajdzie się tam miejsc dla maksymalnie 2600 nowych pracowników.
Od dziesięcioleci firma Garmin jest pionierem w dziedzinie nawigacji GPS oraz urządzeń i aplikacji bezprzewodowych. Marka dostarcza rozwiązania dla pięciu głównych segmentów jakimi są: motoryzacja, lotnictwo, żeglarstwo, outdoor i rekreacja.