Co zrobić gdy nie działa pobieranie plików w Safari dla macOS?
Pobieranie plików w Safari na Macu nie zawsze jest łatwe. Czasami pliki wydają się znikać po ich pobraniu, a innym razem w ogóle się nie pobierają. Mylący jest fakt, może się to zdarzyć z różnych powodów. Jednak łatwo temu zaradzić. Masz problemy z pobieraniem w Safari na Macu? Poniżej znajdziesz kilka porad jak rozwiązać ten problem.
Sprawdź swój domyślny folder pobierania
Safari domyślnie zapisuje pobrane pliki w folderze Pobrane rzeczy. Jest to bardzo logiczna lokalizacja. Można to jednak zmienić, być może nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jeśli pobierane przez Safari pliki giną, warto sprawdzić w ustawieniach, gdzie Safari faktycznie zapisuje pobrane pliki.
Jak sprawdzić, gdzie Safari zapisuje pobrane pliki:
Kliknij menu Safari (na górnym pasku menu komputera Mac) i wybierz Preferencje. Następnie przejdź kartę Ogólne. Rozwiń pole rozwijane Lokalizacja pobieranych plików.
Upewnij się, że ustawiony jest folder Pobrane rzeczy. W tym momencie możesz także ustawić domyślną lokalizację pobierania na folder inny niż Pobrane rzeczy. Ale upewnij się, że będziesz pamiętać, gdzie trafiają pobierane pliki. W przeciwnym razie możesz ponownie tracić czas na szukanie plików, które nie znajdują się w najbardziej oczywistym folderze.
Zaznacz pole „Otwórz bezpieczne pliki”
Czasami może ci się wydawać, że pobieranie Safari nie działa normalnie, ponieważ przeglądarka nie otwiera automatycznie plików po ich pobraniu. Jednak to nie błąd przeglądarki, a wina niewłaściwie skonfigurowanej opcji Otwieraj bezpiecznie.
Safari wyposażone jest w opcję zwaną Otwórz bezpiecznie. Dzięki niej pliki takie jak obrazki, filmy, muzyka i dokument otwierane są natychmiast po pobraniu. Opcja ta włączona jest domyślnie. Dlatego jej przypadkowe wyłącznie może spowodować wrażenie, że przeglądarka przestała pobierać pliki.
Jak sprawdzić ustawienie opcji Otwieraj bezpiecznie w Safari?
Kliknij menu Safari (na górnym pasku menu) i wybierz Preferencje. Teraz przejdź na kartę Ogólne. U dołu karty znajdź opcję Otwórz „bezpieczne” pliki po pobraniu. Jeśli pole wybory widoczne przy tej opcji nie jest zaznaczone to zaznacz je. Od teraz Safari będzie automatycznie otwierać wszystkie „bezpieczne” pliki natychmiast po ich pobraniu.
Sprawdź wstrzymane pobieranie
Zamknięcie MacBooka, gdy pobieranie jest jeszcze w toku, może je wstrzymać. Jest to oczywisty powód, dla którego czasem nie możesz znaleźć pobieranych plików w folderze Pobrane. Zwyczajnie pobieranie nie zostało jeszcze ukończone.
W takich przypadkach musisz ponownie uruchomić pobieranie. Możesz to zrobić, klikając przycisk Pokaż pobrane, który znajduje się w prawym górnym rogu okna Safari. Następnie naciśnij przycisk Wznów, który przypomina przycisk odświeżania w większości przeglądarek internetowych.
Spróbuj pobrać ponownie
Czasami pliki ulegają uszkodzeniu podczas ich pobierania. Winne mogą być kiepskiej jakości łącze internetowe albo błąd serwera. Może to uniemożliwić zakończenie pobierania lub uniemożliwić otwarcie pliku po jego pobraniu. W tej sytuacji możesz spróbować po prostu ponownie pobrać plik. Jest to podstawowy krok, ale może działać, ponieważ takie przerwy i błędy uniemożliwią ukończenie pobierania.
Wyczyść pamięć podręczną Safari
Przeładowana pamięć podręczna przeglądarki może siać spustoszenie w systemie i powodować różnego rodzaju problemy. Może także sprawić, że Safari nie pobierze plików na komputer Mac. Choć czyszczenie pamięci podręcznej może przynieść wiele korzyści to Apple tak głęboko ukryło tę funkcję w przeglądarce Safari, że przeciętny użytkownik nie ma szans, by ją znaleźć.
Jak wyczyścić pamięć podręczną w Safari?
Kliknij menu Safari (na górnym pasku menu komputera Mac) i wybierz Preferencje. Następnie przejdź kartę Zaawansowane i zaznacz pole obok Pokaż menu Programowania na pasku menu. Następnie wybierz Programowanie na pasku menu i kliknij Opróżnij pamięci podręczne.
Sprawdź ustawienia bezpieczeństwa i prywatności komputera Mac
Choć wydaje się to dość dziwne, czasami pojawiają się problemy z pobieraniem aplikacji za pomocą Safari, ponieważ komputer Mac nie pozwala na pobieranie aplikacji ze źródeł innych jak App Store. Na szczęście można wyłączyć te zabezpieczenie, i problem z pobieraniem niektórych plików zniknie.
Jak wyłączyć zabezpieczenie pobierania aplikacji spoza App Store?
Uruchom Preferencje systemowe i wybierz Ochrona i prywatność. Kliknij w ikonę kłódki widoczną w lewym dolnym roku okna i wprowadź hasło administratora, aby autoryzować zmiany. W sekcji Dopuszczaj aplikacje pobrane z:wybierz opcję App Store i od zidentyfikowanych programistów.
Wyłącz rozszerzenia i wtyczki Safari
Choć rozszerzenia i wtyczki dodają do przeglądarki wiele pożytecznych funkcji, to te źle napisane mogą czasami zakłócać działanie Safari. Obejmuje to także pobieranie plików, więc jeśli masz problemy z pobieraniem w przeglądarce Safari, spróbuj wyłączyć wszelkie ostatnio zainstalowane dodatki w przeglądarce. Przywróci to przeglądarkę do stanu bliższego pierwotnemu i jest duża szansa, że rozwiąże problem z pobieraniem plików.
Jak wyłączyć wtyczki i rozszerzenia w Safari?
Kliknij menu Safari (na górnym pasku menu) i wybierz Preferencje. Następnie przejdź na kartę Witryny i odznacz rozszerzenia lub wtyczki, które chcesz wyłączyć. Wyłączaj je kolejno i sprawdź, czy pobieranie plików działa. Tylko w ten sposób zdiagnozujesz, która wtyczka sprawia problem. Po wyłączeniu podejrzanych rozszerzeń lub wtyczek dokończyć pobieranie. Jeśli to działa, wiesz już który dodatek do Safari był przyczyną problemu. Jeśli jest ci potrzebny do pracy to powinieneś go wyłączyć przy każdym pobieraniu.
Zmień serwery DNS
Problemy z pobieraniem plików mogą mieć związek z używaniem serwerów DNS (Domain Name System) kiepskich dostawców internetu. Korzystanie z usługi DNS renomowanego firmy może rozwiązać problem Safari z zlokalizowaniem serwerów pobierania plików.
Jeśli nie masz zaufania do serwerów DNS twojego dostawcy usług internetowych, możesz porzucić jego DNS na rzecz Google DNS.
Jak zmienić serwer DNS na Macu?
Kliknij na ikonę stanu Wi-Fi widoczną w prawej strony paska menu komputera Mac i wybierz Otwórz preferencje sieci. Na pasku bocznym wybierz Wi-Fi, a następnie kliknij Zaawansowane. Przejdź do zakładki DNS. Następnie usuń wszystkie istniejące wpisy i wstaw następujące: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 Zapisz zmiany i spróbuj ponownie pobrać plik.