Co robić, gdy Apple CarPlay nie działa?
Apple CarPlay to świetny sposób na sterowanie telefonem podczas jazdy autem. Dzięki niemu możesz bezpiecznie i wygodnie korzystać nawigacji, słuchać muzyki czy odbierać połączenia. Ale, jak wszystko w świecie technologii, także Apple CarPlay może działać nieprawidłowo. Dzięki wskazówkom i sztuczkom zawartym w tym tekście możesz wyeliminować problemy mające wpływ na CarPlay.
Jak więc szybko i skutecznie przywrócić działanie Apple CarPlay?
Uruchom ponownie telefon
Zacznijmy od najbardziej oczywistego lekarstwa na wiele problemów związanych ze sprzętem elektronicznym: restartu. Czasami samo włączenie i wyłączenie telefonu może rozwiązać problem z Apple CarPlay, więc spróbuj najpierw tego, zanim zdecydujesz się na podjęcie innych wymienionych poniżej kroków.
Upewnij się, że CarPlay jest włączony na Twoim iPhonie
Jeśli nie możesz uruchomić Apple CarPlay w swoim aucie, może to być spowodowane tym, że ta funkcja nie została jeszcze włączona na Twoim iPhonie, lub przez przypadek została wyłączona.
Aby włączyć CarPlay na iPhonie:
Uruchom aplikację Ustawienia, a następnie przejdź do Ogólne. Przewiń ekran do sekcji CarPlay i przejdź do Moje samochody. Jeśli auto jest widoczne na liście, a połącznie i tak nie działa, usuń je z listy i dodaj ponownie.
Upewnij się też, że CarPlay nie jest wyłączony w aplikacji Czas przed ekranem. Aby to sprawdzić, wróć do ustawień i dotknij kolejno Czas przed ekranem > Ograniczenia dotyczące treści i prywatności > Dozwolone aplikacje. Na liście aplikacji odszukaj CarPlay i upewnij się, że przełącznik przesunięty jest w prawo.
Upewnij się, że Twój Bluetooth jest włączony
Jeśli korzystasz z Apple CarPlay bezprzewodowo, upewnij się, że Bluetooth w twoim iPhonie jest włączony. Możesz sprawdzić swoje ustawienia Bluetooth, wybierając Ustawienia > Bluetooth w aplikacji Ustawienia. Jeśli przełącznik przesunięty jest w prawo, a Bluetooth nie działa, sprawdź, czy nie jest włączony tryb samolotowy. Włączenie trybu samolotowego skutkuje wyłączeniem wszystkich funkcji bezprzewodowych urządzenia.
Sprawdź kabel USB
Jeśli korzystasz z CarPlay za pośrednictwem połączenia przewodowego, może występować problem z kablem Lightning. Dokładnie obejrzyj kabel, aby upewnić się, że nie jest uszkodzony mechanicznie, a następnie przetestuj go z innym urządzeniem. Na przykład możesz spróbować naładować za pomocą tego kabla innego iPhone’a lub pilota do Apple TV, aby sprawdzić, czy działa. Często problemy techniczne spowodowane są przez proste problemy uszkodzenia mechaniczne, więc wymiana kabla na inny, może pomóc.
Należy również upewnić się, że kabel USB jest podłączony do odpowiedniego portu w aucie. Wiele aut posiada kilka portów USB, z czego niektóre z nich służą wyłącznie jako źródło zasilania i nie dają dostępu do systemu multimedialnego auta.
Pamiętaj też, że używanie kabli innych niż oryginalne, mogą powodować problemy z CarPlay. Wiele tanich kabli posiada wyłącznie funkcję ładowania, bez możliwości przesyłu danych. Kable tego typu nie umożliwiają korzystanie z CarPlay.
Regularnie aktualizuj system iOS na swoim iPhonie
Większość problemów sprzętowych, które napotkasz podczas korzystania ze smartfona, można rozwiązać za pomocą prostej aktualizacji oprogramowania. Aktualizacja oprogramowania może usunąć błędy popełnione wcześniej przez programistów lub rozwiązać problemy, które negatywnie wpływają na wydajność urządzenia. Jeśli więc masz problemy z Apple CarPlay, upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji systemu iOS.
Możesz sprawdzić, czy Twój smartfon wymaga aktualizacji, wybierając kolejno Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.
Sprawdź ustawienia Siri
Jeśli próbujesz sterować Apple CarPlay za pomocą głosu i Siri nie odpowiada, może to być spowodowane tym, że na telefonie wyłączona jest funkcja Dostęp do Siri przy blokadzie. Aby sprawdzić status tej funkcji, wybierz kolejno Ustawienia > Siri i wyszukiwanie, w sekcji Poproś Siri odszukaj Dostęp do Siri przy blokadzie. Przełącznik powinien być ustawiony w prawo.
Upewnij się, że pojazd jest kompatybilny z CarPlay
Pamiętaj nie wszystkie modele samochodów obsługują Apple CarPlay. Jeśli korzystasz z auta w carsharingu, jest dość prawdopodobne, że ich systemy będą pozbawione CarPlay. W niektórych autach dostęp do CarPlay wymaga uiszczenia dodatkowej opłaty. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w instrukcji obsługi auta.