Już przy okazji debiutu serwisu Apple Music kalifornijska firma miała zachęcić wytwórnie muzyczne do współpracy płacąc im wyższe niż Spotify tantiemy za odtworzenie konkretnego utworu. Wówczas do publicznej wiadomości podawano kwotę 0,00735 dolara jaką Apple miało przeznaczyć na powyższe.
Apple płaci dwa razy więcej?
Według badań przeprowadzonych przez serwis The Trichordist Apple faktycznie płaci niemal dwa razy więcej niż główny konkurent. Mowa oczywiście o Spotify i płatności za odtworzenie jednego utworu w serwisie Apple Music udostępnianego przez konkretną wytwórnię muzyczną.
Badaniem objęto jedną z niezależnych wytwórni, która zarówno w Apple Music jak i Spotify udostępnia 150 albumów, a jej aktualny zasięg, to blisko 115 milionów odtworzeń w różnych serwisach oferujących muzykę na żądanie.
Apple nie tylko w taki sposób chce walczyć z konkurencją na rynku. Ostatnie, nieoficjalne informacje sugerują, iż jeszcze w tym roku w ofercie serwisu Apple Music znajdą się materiały wideo produkcji Apple. Usługa ma gromadzić nie tylko pliki audio ale również oryginalne programy telewizyjne, seriale oraz filmy. Użytkownik za wszystkie te treści płaciłby tylko jeden abonamet miesięczny, który według szacunków mógłby wynosić 9,99 dolarów.
Źródło: The Trichordist