Jak rozwiązać problem ze Spotify na iOS 15?
Jeśli masz problemy ze Spotify od kiedy zainstalowałeś iOS 15, nie jesteś sam. Od czasu ostatniej aktualizacji systemu operacyjnego iPhone’a niektórzy użytkownicy zgłaszali, że Spotify ulega awarii, gdy blokują telefon. Oznacza to, że aby słuchać muzyki lub podcastów, trzeba mieć odblokowany telefon.
Nie do końca wiadomo, co jest przyczyna problemu. Być może winne są funkcje oszczędzania energii. Tak czy inaczej współpraca między aplikacją Spotify a najnowszą wersją iOS może być kłopotliwa. Jednak w tym przewodniku znajdziesz wskazówki jak rozwiązać problem współpracy Spotify z iOS 15.
Wyczyść pamięć podręczną aplikacji Spotify
Niektórzy użytkownicy zgłaszali, że prosty krok w postaci usunięcia pamięci podręcznej Spotify rozwiązuje problem od razu, bez konieczności wykonywania dodatkowych działań. Jest to najbardziej bezinwazyjna metoda naprawy Spotify, więc zanim spróbujesz czegokolwiek innego, daj temu szansę i zobacz, czy wyczyszczenie pamięci podręcznej Spotify rozwiąże problem w twoim przypadku.
Jak wyczyścić pamięć podręczną Spotify
Następnie z listy dostępnych opcji wybierz Pamięć. Teraz dotknij przycisku Wybierz pamięć podręczną. Wyświetli się okno z pytaniem czy na pewno chcesz to zrobić. Potwierdź swój zamiar dotykając opcji Wyczyść pamięć podręczną.
Po wyczyszczeniu pamięci podręcznej wróć do ekranu głównego, rozpocznij odtwarzanie i sprawdź, że problem zniknął. Jeśli wyczyszczenie pamięci podręcznej Spotify nie zadziało, przejdź do następnej poprawki.
Usuń pobrane podcasty i piosenki
Użytkownicy, którzy jako pierwsi zgłosili ten problem, byli posiadaczami płatnej subskrypcji. Jest ku temu powód — problem najczęściej występuje, gdy w aplikacji zostały pobrane do słuchania offline podcasty lub utwory. W większości przypadków problem rozwiązuje usunięcie pobranych danych (nie mylić z pamięcią podręczną).
Jak usunąć pobrane utwory i podcasty z aplikacji Spotify
Uruchom aplikację Spotify. Teraz dotknij ikonki biblioteka widocznej w prawym dolnym rogu ekranu głównego. Następnie na pasku kart wybierz kartę Pobrano. Na karcie będą widoczne wszystkie pobrane podcasty lub utwory. Dotknij utworu, albumu lub podcastu, który chcesz skasować. Następnie na karcie utworu dotknij ikonki ze strzałką w dół i w wyskakującym okienku potwierdź chęć usunięcia dotykając Usuń.
Zainstaluj ponownie Spotify na swoim iPhonie
Jeśli dwa poprzednie sposoby nie zadziały, musisz niestety usunąć aplikację Spotify i ponownie ją zainstalować. Wydaje się, że to rozwiązuje problem dla wszystkich. Możesz to zrobić w tradycyjny sposób z poziomu ekranu głównego systemu iOS, ale niektórzy użytkownicy twierdzą, że u nich dopiero pomogło odinstalowanie Spotify z poziomu aplikacji Ustawienia.
Jak odinstalować Spotify z iPhone’a
Uruchom aplikację Ustawienia i wybierz kolejno Ogólne > iPhone (miejsce). Teraz z listy aplikacji wybierz Spotify. Na karcie aplikacji wybierz opcję Usuń aplikację. W wyskakującym okienku potwierdź swój zamiar ponownie dotykając przycisku Usuń aplikację.
Uwaga: użycie opcji Odinstaluj aplikację co prawda sprawi, że Spotify zniknie z iPhone’a ale po ponownej instalacji problem nie zostanie rozwiązany. Ma to związek z tym, że w przypadku tej opcji w pamięci iPhone’a pozostaje część danych i plików konfiguracyjnych aplikacji.
Teraz przejdź do App Store i ponownie pobierz Spotify na swojego iPhone’a.
Zapobieganie problemom ze Spotify w przyszłości
Problem ze Spotify, choć łatwy do naprawienia, może być denerwujący, zwłaszcza jeśli wystąpi podczas prowadzenie auta lub w miejscu bez dostępu do internetu. , ponieważ będziesz musiał zjechać na pobocze, aby go naprawić. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego problemu, pamiętaj, aby często usuwać pobrane utwory i podcasty.
Możesz ustawić Spotify, tak aby automatycznie usuwał podcasty po odtworzeniu odcinków! W tym celu na karcie Biblioteka wybierz kafelek Twoje odcinki, a następnie dotknij ikony koła zębatego i stuknij Usuń odtwarzane odcinki, a potem automatyczne usuwanie.