
Zwiększ swoją produktywność dzięki nowym funkcjom w aplikacji Przypomnienia na iPhone’a
Przypomnienia firmy Apple to preinstalowana na iOS aplikacją do zarządzania zadaniami. Dzięki niej można w łatwy i wygodny sposób zarządzać zadaniami i projektami. Choć aplikacja Przypomnienia dostępna jest od najwcześniejszych wersji systemu iOS, to dopiero w ciągu kilku ostatnich lat zyskała funkcje, dzięki którym dogoniła płatne aplikacje firm trzecich. W systemie iOS 15 Przypomnienia zostały lekko odświeżone i zyskały kilka nowych funkcji, które pomagają jeszcze lepiej zorganizować codzienną pracę.
W aplikacji Przypomnienia dla iOS 15 pojawiły się listy inteligentne. Dzięki listom inteligentnym nie trzeba przeglądać wielu list, by odszukać potrzebne informacji. Wystarczy stworzyć inteligentna listę z odpowiednimi filtrami, a system sam zajmie się przeszukaniem wszystkich list i doda pasujące dane do listy inteligentnej.
Niestandardowe listy inteligentne
Niestandardowe listy inteligentne to spersonalizowane filtry, które automatycznie aktualizują swoją zawartość na podstawie ustawionych preferencji. Krótko mówiąc, możesz ich używać do śledzenia zadań do wykonania i nadchodzących przypomnień w zupełnie nowy sposób.
Jak utworzyć niestandardową listę inteligentną
Tworzenie niestandardowej listy inteligentnej w Przypomnieniach przypomina tworzenie zwykłej listy. Uruchom aplikację Przypomnienia , a następnie dotknij przycisk Dodaj listę widoczny w prawym dolnym rogu ekranu głównego. Teraz wpisz nazwę listy w polu Nazwa listy, a następnie wybierz kolor i ikonę nowej listy. Następnie dotknij przycisk Dodaj do listy inteligentnej, aby mieć możliwość dostosować listę za pomocą filtrów i tagów. Teraz wybierz tagi, które chcesz dodać do swojej listy. Na koniec dostosuj filtry zgodnie z własnymi preferencjami.
Pamiętaj: w sugestiach pojawiają się tylko te tagi, których obecnie używasz, ale możesz ręcznie dodać tag o dowolnej treści.
Jak dodać niestandardowe filtry listy inteligentnej
Dodaj filtry do niestandardowej listy inteligentnej, aby określić, jakiego rodzaju przypomnienia zostaną uwzględnione na liście. Niektóre z tych filtrów to te, które możesz dodać podczas tworzenia nowego przypomnienia. Niestandardowe filtry listy inteligentnej obejmują:
Data – ten filtr umożliwia utworzenie listy przypomnień, których termin przypada w określonym zakresie dat. Wybierz Określony zakres, aby wprowadzić określony zakres dat, lub wybierz Zakres względny, aby uzyskać szerszy zakres, który rozciąga się od godziny do lat w oparciu o bieżącą datę. Możesz również użyć zakresu względnego, aby uwzględnić przypomnienia zaplanowane w przeszłości.
Czas – Ten filtr umożliwia wyświetlenie listy przypomnień zaplanowanych w nocy, wieczorem, po południu lub rano.
Lokalizacja – Możesz filtrować przypomnienia, które obejmują niestandardową lokalizację, Twoją obecną lokalizację lub przypomnienia dotyczące wsiadania lub wysiadania z dowolnego sparowanego samochodu. Aby dodać niestandardową lokalizację, wprowadź lub wyszukaj adres w polu wyszukiwania i wybierz jedną z sugerowanych lokalizacji.
Flaga – Wybranie tej opcji będzie obejmować przypomnienia, które zostały przez Ciebie oznaczone.
Konwersja istniejącej listę na listę inteligentną
Jeśli masz już listę, możesz przekonwertować ją na listę inteligentną. Pamiętaj jednak, że możesz przekonwertować wszystkie listy na listę inteligentną, prócz listy domyślnej.
Aby przekonwertować listę, z widoku głównego ekranu aplikacji wybierz listę, którą chcesz przekonwertować. Stuknij ikonę wielokropka (…) w prawym górnym rogu ekranu, a następnie wybierz opcję Pokaż informacje o liście. Przewiń w dół i dotknij Konwertuj na listę inteligentną. Pojawi się monit. Stuknij Konwertuj.
Dzięki niestandardowym listom inteligentnym nigdy nie musisz się martwić o przeglądanie różnych list. Po prostu kontynuuj dodawanie przypomnień do bieżących list i pozwól, aby niestandardowe listy inteligentne były aktualizowane automatycznie, dzięki czemu możesz łatwo znaleźć przypomnienia na podstawie Twoich potrzeb w danym momencie.
Znaczniki priorytetowe
Ta funkcja w aplikacji Przypomnienia Apple pozwala organizować zadania, które musisz wykonać, w kolejności od najwyższego do najniższego priorytetu.
Dodając nowe przypomnienie do aplikacji Przypomnienia, możesz przypisać znacznik priorytetu, wybierając spośród Niski, Średni lub Wysoki. Pomagają one uporządkować zadania, aby pomóc Ci skupić się najpierw nad najważniejszymi zadaniami, takimi jak te ze wcześniejszymi terminami.
Znaczniki priorytetowe można dodać podczas tworzenia nowego przypomnienia, ale można również dodać je do przypomnień już utworzonych, dotykając przypomnienia, a następnie sekcji Priorytet. Potem należy wybrać znacznik priorytetu, który chcesz do przypomnienia przypisać.
Jak dodać znacznik priorytetu do przypomnienia
Tagi priorytetu możesz dodać do przypomnienia, wykonując poniższe czynności:
Otwórz aplikację Przypomnienia i utwórz nowe przypomnienie. Następnie stuknij ikonę Szczegóły widoczną po prawej stronie przypomnienia. Przewiń ekran w dół i dotknij Priorytet. Masz do wyboru priorytet Niski, Średni lub Wysoki.
Pamiętaj: w ten sam sposób możesz dodać priorytet do przypomnienia utworzonego w przeszłości
Organizowanie przypomnień według priorytetów
Jeśli do swoich przypomnień dodałeś tagi priorytetów, prawdopodobnie będziesz chciał, aby były one uporządkowane na liście właśnie według priorytetów. Jaki priorytet ma dane przypomnienie poznasz po ilości wykrzykników widocznych obok przypomnienia. Jeden wykrzyknik to niski priorytet, dwoma to średni i trzema to wysoki.
Jak uporządkować przypomnienia według priorytetów
Uruchom aplikację Przypomnienia i dotknij ikony wielokropka (…) widocznej w prawym górnym ekranu. Dotknij opcji Sortuj według, a następnie wybierz Priorytet.
W zależności od tego, jak chcesz uruchomić listę przypomnień, wybierz Najpierw najniższe lub Najpierw najwyższe.