Wczorajsze nowości – macOS High Sierra
Zaprezentowany wczoraj nowy system stacjonarny dedykowany jabłkowym komputerom można ze stoickim spokojem nazwać ulepszoną wersją poprzednika. Widać to nie tylko w opcjach ale także nazewnictwie oprogramowania. Najnowsza wersja systemu macOS High Sierra doczekała się paru usprawnień, wśród których jedna ma istotne znaczenie dla przeciętnego użytkownika, a także stabilności działania softu.
System macOS High Sierra od wczoraj testowany jest już przez osoby zarejestrowane w płatnym programie deweloperskim, a pod koniec czerwca trafi do publicznych testów. Finalna wersja jak zwykle ukaże się jesienią tego roku. Zmian względem poprzednika nie ma wiele, choć na uwagę zasługuje implementacja nowego systemu plików AFS (Apple File System) znanego już z platformy iOS 10. Charakteryzuje się on nie tylko szybszą pracą całości oprogramowania ale także większym bezpieczeństwem, także w zakresie uszkodzeń plików.
Na pokładzie macOS High Sierra znaleźć można również ulepszoną wersję przeglądarki Safari. Charakteryzuje się ona zwiększoną wydajnością oraz funkcjami, które pozwolą na samoczynne wstrzymywanie filmów odtwarzanych w sieci z automatu oraz opcją blokowania trackerów, czyli funkcji śledzenia użytkownika w sieci.
Nieznaczne zmiany widoczne są również w programie Mail, który dostał wsparcie dla funkcji Split View w trybie pełnoekranowym w zakresie dzielenia przestrzeni na główne okno aplikacji oraz okno nowej wiadomości.
Największej ilości zmian doczekała się jednak aplikacja Zdjęcia. Udoskonalono w niej bowiem funkcję rozpoznawania twarzy i kategoryzacji osób oraz zdjęć. Dodano także kilka nowych narzędzi edycyjnych w zakresie krzywych, czy też selekcji kolorów.
Na koniec warto dodać, iż wraz z macOS High Sierra wprowadzono nowy kodek dla plików wideo. H.256 ma zapewnić między innymi lepszą kompresję, zaś nowa biblioteka graficzna Metal 2 jest lepiej zoptymalizowana. W przypadku tej ostatniej ważne jest dodanie wsparcia dla uczenia maszynowego, zewnętrznych kart graficznych oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości. Niebagatelne znaczenie ma też współpraca z silnikami Steam VR, Unity i Unreal.
Źródło: Apple