Rozwiązywanie problemów z pocztą na iPhone i iPad
Na twoim iPhonie lub iPadzie nie działa poczta? Telefon jest podłączony do internetu, a mimo to wiadomości nie przychodzą? Aplikacja Mail, która jest preinstalowana na wszystkich urządzeniach Apple, takich jak iPhone, iPod Touch czy iPad zazwyczaj działa bezproblemowo, ale w rzadkich przypadkach może nie ściągać nowych wiadomości e-mail. Jeśli dotknął cię ten problem poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak mu zaradzić.
Systemy iOS i ipadOS mają natywną aplikację Mail, do wysyłania i odbierania wiadomości e-mail, niezależnie od używanej usługi e-mail. Zazwyczaj aplikacja zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami, ale czasami możesz nie otrzymywać nowych wiadomości e-mail. Może to być spowodowane zarówno problemami z oprogramowaniem jak i sprzętowymi. W tym artykule znajdziesz pomoc w rozwiązywaniu najczęściej występujących problemów z pocztą e-mail w aplikacji Mail na iPhonie i iPadzie.
Upewnij się, że Twój iPhone lub iPad jest połączony z Internetem
Ta porada może wydawać się nieco dziecinna, ale aplikacja Mail do prawidłowego działania wymaga stabilnego połączenia internetowego. Po pierwsze sprawdź, czy Twoje urządzenie z systemem iOS jest połączone z siecią Wi-Fi lub komórkową. Po drugie upewnij się, że możesz uzyskać dostęp do internetu w innych aplikacjach. Na przykład spróbuj użyć Safari do załadowania strony internetowej. Jeśli inne aplikacje także nie mogą ściągnąć danych z internetu, podłącz do sieci Wi-Fi inne urządzenie i sprawdź czy działa. Być może jest to problem z routerem czy siecią komórkową. Jeśli inne urządzenie łączy się z siecią bez problemu, a twój iPhone nie, przejdź do kolejnych porad.
Wymuś zamknięcie aplikacji
System iOS jest pomyślany tak, by nie trzeba było zamykać aplikacji. Po uruchomieniu innej aplikacji, poprzednia zazwyczaj przechodzi w stan uśpienia. Chyba, że jest to aplikacja, której procesy mają działać w tle. Tak czy inaczej w przypadku normalnej eksploatacji telefonu zamykaniem aplikacji nie trzeba sobie zawracać głowy. Co innego, gdy aplikacja zaczyna odmawiać posłuszeństwa. W tym momencie spróbuj wymusić zamknięcie aplikacji Mail, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem. Aby to zrobić:
– w urządzeniu z Face ID powoli przeciągnij w górę od dołu ekranu, a następnie przesuń palcem w górę, aby wymusić zamknięcie aplikacji.
– w urządzeniu w Touch ID wciśnij dwukrotnie przycisk Początek, a następnie przesuń palcem w górę, aby wymusić zamknięcie aplikacji
Teraz ponownie uruchom aplikację i sprawdź, czy pojawiają się nowe e-maile.
Odśwież ręcznie, aby sprawdzić, czy są nowe wiadomości e-mail
Chociaż aplikacja Mail automatycznie sprawdza, czy są nowe wiadomości e-mail, w niektórych przypadkach może być konieczne ręczne odświeżenie. Możesz wymusić sprawdzanie nowych e-maili, korzystając z opcji „pociągnij w dół, aby odświeżyć”, gdy jesteś w skrzynce odbiorczej. Wystarczy, że przeciągniesz palcem od góry do dołu kranu, a aplikacja podejmie próbę pobrania nowych wiadomości z serwerów pocztowych.
Sprawdź ustawienia konta pocztowego
Jeśli ostatnio zmieniłeś hasło do konta e-mail lub jakiekolwiek inne informacje, może to być przyczyną, dla której nie otrzymujesz żadnych nowych e-maili. Będziesz musiał wprowadzić zaktualizowane hasło do swojego konta, aby zsynchronizować się z aplikacją Mail firmy Apple. Dlatego upewnij się, że dane konta e-mail są poprawne w ustawieniach, wykonując poniższe czynności:
- Uruchom aplikację Ustawienia na swoim urządzeniu. Przewiń ekran w dół i wybierz Mail. Następnie wybierz Konta.
- Na kolejnym ekranie pojawi się lista kont pocztowych skonfigurowanych w twoim urządzeniu. Kliknij w konto, z którym masz kłopoty. Na kolejnym ekranie sprawdź czy przy ikonie Mail suwak przesunięty jest na prawo. Jeśli tak kliknij w Konto i wpisz od nowa dane swoje konta pocztowego. Na zakończenie kliknij Gotowe.
Uwaga: jeśli twoje konto pocztowe jest na innym serwerze niż Apple iCloud upewnij się, że twój dostawca usług nie zmienił konfiguracji serwerów pocztowych.
Uruchom ponownie iPhone’a lub iPad’a
Kolejną rzeczą jakiej powinieneś spróbować jest wymuszony restart twojego urządzenia. Aby to zrobić na:
– urządzeniu z Touch ID lub fizycznym przyciskiem Początek jednocześnie wciśnij przycisk zasilania i przycisk Początek, i przytrzymaj je do momentu aż pojawi się logo Apple na ekranie.
– na urządzeniu z funkcją Face ID należy najpierw kliknąć przycisk zwiększania głośności, a następnie przycisk zmniejszania głośności, a następnie przytrzymać przycisk boczny / zasilania, aż pojawi się logo Apple.
Jeśli nic nie pomogło
Jeśli żaden z tych kroków nie rozwiązał problemu z aplikacją Mail, istnieje spora szansa, że usługa poczty e-mail ma awarię lub dostawca twoich usług zmienił konfigurację serwerów. Aby dowiedzieć się więcej skontaktuj się z biurem obsługi klienta. Możesz też sprawdzić na innym urządzeniu czy twoje konto pocztowe działa bez problemu.