Home Artykuły iOS 14 – Jak ustawić harmonogram snu i korzystać z trybów relaks i sen
iOS 14 – Jak ustawić harmonogram snu i korzystać z trybów relaks i sen

iOS 14 – Jak ustawić harmonogram snu i korzystać z trybów relaks i sen

0

Jedną z kluczowych nowości w iOS 14 jest zupełnie nowe podejście do kontroli snu. W systemie pojawiły się nowy harmonogram snu oraz tryby snu i relaksu. Zmiany skomplikowały nieco korzystanie z budzika w związku z czym przez pewną grupę użytkowników iPhone’ów zostały przyjęte dość chłodno. Jednak warto poświęć parę chwil na poznanie i opanowanie nowych funkcji. Choć z początku ich konfiguracja wygląd na skomplikowaną to w praktyce jest prosta, a nowe funkcje związane ze snem są bardzo użyteczne.

Śledzenie snu nie jest całkowicie nową koncepcją, ponieważ poprzednie wersje iOS miały już funkcje związane ze snem. Jednak w systemie iOS 14 Apple poszedł o krok dalej i prócz analizy snu wprowadził funkcję relaks, która ma pomóc w szybkim i bezproblemowym zaśnięciu.

W tej sekcji ustaw idealną dla siebie długość snu. Ta wartość będzie wykorzystywana do określania ewentualnych niedoborów snu. System będzie Ci sugerował, kiedy masz iść spać, żebyś się lepiej wyspał.

Jak ustawić preferowaną długość snu?

  1. Uruchom aplikację Zdrowie, przejdź na karę Przeglądaj i wybierz Sen.
  2. Wybierz Pełny harmonogram i opcje
  3. Przejdź do sekcji Dodatkowe szczegóły i wybierz Cel sen.
  4. Wprowadź preferowaną długość snu i zamknij aplikację. 

Jak ustawić harmonogram snu na nadchodzącą noc

  1. Uruchom aplikację Zdrowie, przejdź na kartę Przeglądaj i wybierz Sen.
  2. W sekcji Twój harmonogram odszukaj Następne i kliknij Edycja.
  3. Za pomocą suwaka ustaw czas pójścia spać i pobudki.
  4. W sekcji Opcje alarmu przesuń w prawo przełącznik przy opcji Alarm budzika. Następnie wybierz melodię alarmu i jego głośność. Możesz też włączyć funkcję Drzemka. Wciśnij OK, by zapisać zmiany.

Jak ustawić tygodniowy harmonogram snu

  1. Uruchom aplikację Zdrowie, przejdź na kartę Przeglądaj i wybierz Sen.
  2. W sekcji Twój harmonogram kliknij na Pełny harmonogram i opcje.
  3. O sekcji W dni robocze kliknij na Edycja.
  4. W sekcji Dni aktywne wybierz dni tygodnia, dla których ustawiasz harmonogram. Następnie za pomocą suwaka ustaw czas pójścia spać i pobudki.
  5. W sekcji Opcje alarmu przesuń w prawo przełącznik przy opcji Alarm budzika. Następnie wybierz melodię alarmu i jego głośność. Możesz też włączyć funkcję Drzemka.
  6. Wróć do poprzedniego ekranu i kliknij w Dodaj harmonogram dla innych dni.
  7. W sekcji Dni aktywne wybierz dni tygodnia, dla których ustawiasz harmonogram. Następnie za pomocą suwaka ustaw czas pójścia spać i pobudki.
  8. Opcje alarmu przesuń w prawo przełącznik przy opcji Alarm budzika. Następnie wybierz melodię alarmu i jego głośność. Możesz też włączyć funkcję Drzemka.

Tryby relaks i sen

Tryb relaks ma ułatwić wyciszenie organizmu przez eliminację rozpraszających bodźców, choćby takich jak powiadomienia. Ponadto umożliwia utworzenie skrótów, które do minimum ograniczą potrzebę interakcji z telefonem. Może to być choćby uruchamianie aplikacji, których użytkownik używa przed pójściem spać. Na przykład czytnik książek czy odtwarzacz muzyki. Wybrane skróty będą dostępne bezpośrednio z poziomu zablokowanego ekranu.

Jak ustawić skrót trybu relaks na iOS 14

  1. Na ekranie Pełny harmonogram, w sekcji Dodatkowe szczegóły wybierz Skróty na czas relaksu
  2. Na ekranie Twoje skróty na czas relaksu wybierz Dodaj skrót
  3. Z listy aplikacji wybierz te, które chcesz uruchamiać skrótem z dostępnym z ekranu blokady i kliknij przy nich zieloną ikonkę z plusem.

Jak skorzystać ze skrótu?

  1. Wybudź telefon, by wyświetlić ekran blokady
  2. Kliknij przycisk Skróty i z listy Skróty na czas relaksu wybierz aplikację, którą chcesz uruchomić.

Tryb Sen uruchamia się automatycznie na krótko przez planowanym zaśnięciem. Funkcja włącza tryb nie przeszkadzać, a także przyciemnia ekran, aby nie rozpraszał użytkownika. Tryb Sen można włączyć także ręcznie w dowolnym momencie.

Jak ręcznie włączyć tryb Sen?

  1. Na początek otwórz centrum sterowania. Aby otworzyć centrum sterowania w iPhonie z Face ID przesuń palcem w dół poczynając od prawego górnego rogu. Jeśli masz iPhone’a z Touch ID przesuń palcem w górę poczynając od dolnej krawędzi ekranu. 
  2. Następnie dotknij ikony Tryb sen, ma symbol łóżka. Po uruchomieniu trybu sen ikony Sen i Nie przeszkadzać zmienią kolor.

iOS 14 – Jak ustawić harmonogram snu i korzystać z trybów relaks i sen

tags: