
Co zrobić gdy Apple Watch nie łączy się z iPhone? Sprawdź rozwiązania
Gadżety od Apple zazwyczaj nie sprawiają swoim użytkownikom większych problemów. Jednak nic nie jest w 100% doskonałe. Twój Apple Watch nagle przestał się łączyć z iPhonem? Nie martw się. Istnieje kilka prostych sposobów, które pomogą Ci rozwiązać ten problem.
Sprawdź połączenie Apple Watch z iPhone
Apple Watch komunikuje się z iPhone za pomocą Wi-Fi i Bluetooth. Problem z którymkolwiek z nich może spowodować, że urządzenia się rozłączą. Dlatego pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest upewnienie się, że zegarek jest połączony z telefonem.
Aby sprawdzić status połączenia Apple Watch – iPhone:
- Przesuń palcem po ekranie z dołu do góry, by wyświetlić centrum sterowania.
- Zwróć uwagę na ikony znajdujące się u góry ekranu. Zielona ikona w kształcie telefonu oznacza, że Apple Watch jest sparowany i połączony z iPhonem. Jeśli występuje jakiś z komunikacja między urządzeniami to nie wynika on z braku połączenia. Czerwona ikona w kształcie telefonu oznacza, że Apple Watch jest odłączona od iPhone’a. Upewnij się, że twój telefon jest dostatecznie blisko, by urządzenia mogły się komunikować oraz, że nie został na telefonie włączony tryb samolotowy. Jeśli zamiast ikonki telefonu wyświetla się niebieski symbol Wi-Fi oznacza to, że zegarek jest podłączony do sieci Wi-Fi, ale z jakieś powodu nie łączy się z iPhonem. Możesz dotknąć tej ikonki i wyłączyć Wi-Fi. Wtedy zegarek spróbuje nawiązać połącznie bezpośrednio z telefonem.
Upewnij się, że urządzenia nie są w trybie offline.
Brak połącznia zegarka z telefonem nie zawsze musi wynikać z błędów oprogramowania czy z uszkodzenia sprzętu. Czasami powód może być bardzo prozaiczny. Upewnij się, że na obu urządzeniach nie został włączony tryb samolotowy, który wyłącza wszelką komunikację radiową pomiędzy urządzeniami. Sprawdź, czy bez przypadek na iPhonie nie został wyłączony Bluetooth.
Aby sprawdzić status trybu samolotowego na Apple Watch:
- Spójrz, czy w górnej części tarczy nie wyświetla się pomarańczowy symbol samolotu. Jeśli go widzisz, przejdź do następnego kroku.
- Przesuń palcem po ekranie z dołu do góry, by wyświetlić centrum sterowania.
- W prawej górnej części panelu sterownia znajduje się przycisk z symbolem samolotu. Jeśli jest koloru pomarańczowego, wciśnij go a wyłączysz tryb samolotowy.
Aby sprawdzić status trybu samolotowego na iPhone:
- Spójrz, czy w górnej części ekranu nie wyświetla się symbol samolotu. Jeśli go widzisz, przejdź do następnego kroku.
- Przesuń palcem po ekranie z dołu do góry, by wyświetlić centrum sterowania.
- W lewej górnej części panelu sterownia znajduje się przycisk z symbolem samolotu. Jeśli jest koloru pomarańczowego, wciśnij go a wyłączysz tryb samolotowy.
Aby sprawdzić czy włączony jest Bluetooth na iPhone:
- Przesuń palcem po ekranie z dołu do góry, by wyświetlić centrum sterowania.
- W prawej górnej części panelu sterownia znajduje się przycisk z symbolem B. Jeśli jest koloru niebieskiego znaczy to, że Bluetooth jest włączony. Jeśli jest koloru białego, wciśnij go by włączyć Bluetooth.
Odczekaj kilka chwil i sprawdź, czy urządzenia nawiązały połączenie.
Uruchom ponownie iPhone’a
Tryb lotniczy na obu urządzeniach jest wyłączony, Bluetooth działa a Twoje gadżety dalej się nie łączą? Może to oznaczać jakiś problem z oprogramowaniem. Dlatego wyłącz i włącz oba urządzenia. Odczekaj chwilę i sprawdź, czy po ponownym włączeniu nawiązały połącznie. Jeśli nie, przejdź do kolejnego punktu.
Wyczyść ustawienia sieciowe iPhone’a
iOS przechowuje informacje o parametrach wszystkich połączeń sieciowych. Podczas aktualizacji systemu czy instalacji nowych aplikacji istnieje niewielka możliwość, że te informacje w jakiś sposób ulegną uszkodzeniu. W wyniku tego, łączność między telefonem a zegarkiem może stać się niemożliwa. W przypadku problemów z połączniem warto zresetować ustawiania sieciowe.
Aby zresetować ustawiania sieciowe w iPhone:
- Uruchom aplikację Ustawienia
- Następnie wybierz opcję Ogólne i Wyzeruj.
- Kliknij w Ustawienia sieciowe i wprowadź kod telefonu.
Pamiętaj, by przed zresetowaniem ustawień sieciowych przygotować sobie hasło do sieci Wi-Fi, której używasz.
Zresetuj Apple Watch’a
Jeśli powyższe wskazówki nie pomogły, pozostaje jedynie zresetowanie Apple Watch’a. Spowoduje to usunięcie wszystkich danych z zegarka. Jeśli masz włączony automatyczny backup na iCloud, po ponownym sparowaniu zegarka z telefonem odzyskanie tych danych zajmie ci tylko chwilę. Pamiętaj, że proces resetowania musisz przeprowadzić zarówno na zegarku jak i w telefonie.
Aby zresetować Apple Watch:
- Uruchom aplikację Ustawienia
- Wybierz Ogólne, a następnie Wyzeruj.
- Kliknij przycisk Wymaż zawartość i ustawienia, następnie podaj kod.
Aby usunąć Apple Watch z iPhone’a
- Uruchom aplikację Zegarek
- Kliknij w zegarek widoczny u góry karty Mój Zegarek
- Kliknij w ikonkę „i” widoczną przy zegarku.
- Wybierz z menu Rozłącz Apple Watch, kliknij przycisk Rozłącz parę i podaj kod urządzenia.
Jeśli po rozłączeniu nie możesz sparować obu urządzeń pozostaje wizyta w serwisie