Co robić, gdy FaceTime nie działa? Praktyczny poradnik
FaceTime to jedna z fajniszych usług stworzonych przez Apple. Dzięki niemu można prowadzić bezpieczne wideorozmowy z przyjaciółmi i rodziną. Niestety nie jest to komunikator bezproblemowi. Kiedy FaceTime na Twoim iPhonie, iPadzie lub Macu przestaje działać, przyczyn potencjalnych problemów może być wiele. Poniżej znajdziesz sposoby naprawy najczęstszych problemów z FaceTime.
Uruchom ponownie iPhone’a, iPada lub Maca
Brzmi jak banał, ale to jedna z najlepszych wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów z dowolną aplikacją. Ponowne uruchomienie urządzenia bardzo często czyni cuda. I w wielu przypadkach sprawdzi się także wtedy, gdy FaceTime nie działa.
Sprawdź, czy usługa FaceTime nie uległa awarii
Wszystkie systemy informatyczne mają to do siebie, że czasem się psują. Apple nie jest wyjątkiem. FaceTime czasami trapią problemy techniczne, co oznacza, że komunikator nie łączy się z nikim. Aktualny status usług Apple możesz sprawdzić pod tym adresem. Jeśli przy FaceTime widoczne jest czerwone światło, nie możesz nic zrobić nic więcej, jak tylko czekać, aż Apple rozwiąże problem. Pamiętaj, że na stronie Apple System Status znajdziesz także informacje o planowanych przerwach technicznych usługi FaceTime.
Sprawdź, czy FaceTime działa w kraju, w którym aktualnie przebywasz
Podróżując musisz pamiętać, że FaceTime nie jest dostępny na całym świecie. W niektórych krajach usługa jest zablokowana na polecenie rządu. FacetTime może także nie być wspierany przez niektóre sieci komórkowe. Zajrzyj na stronę wsparcia Apple, aby dowiedzieć się, czy FaceTime działa w kraju, w którym aktualnie przebywasz, oraz z operatorem komórkowym do którego sieci jesteś aktualnie zalogowany. Jeśli FaceTime nie jest dostępny w miejscu twojego pobytu, możesz ominąć te ograniczenia, korzystając z VPN na swoim iPhonie.
Przetestuj połączenie internetowe na swoim urządzeniu
W przeciwieństwie do zwykłych połączeń telefonicznych FaceTime łączy cię z innymi osobami przez Internet. Jeśli FaceTime nie działa, załaduj dowloną stronę internetową na iPhonie, iPadzie lub Macu, aby przetestować połączenie internetowe.
FaceTime działa najlepiej przez Wi-Fi, ale możesz też używać go z komórkową transmisją danych na iPhonie lub iPadzie. Aby korzystać z FaceTime bez Wi-Fi, uruchom aplikację Ustawienia, następnie wybierz Sieć komórkowa i przesuń w prawo suwak przy opcji FaceTime, aby umożliwić korzystanie z danych komórkowych.
Sprawdź, czy Twoje urządzenie działa z grupowym FaceTime
Jeśli nie jesteś stanie uruchomić grupowych czatów FaceTime, być może Twoje urządzenie jest zbyt stare. Zwłaszcza, gdy problem dotyczy wyłącznie rozmów grupowych, a połącznia FaceTime jeden na jednego nawiązujesz bez problemu.
Pamiętaj, że do grupowych czatów FaceTime potrzebujesz iOS 12.1.4 lub nowszego oraz jednego z następujących iUrządzeń:
- iPhone 6S lub nowszy
- iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 4, iPad (5. generacji) lub nowszy
- iPod touch (7. generacji)
lub dowolnego komputera Mac z systemem macOS Mojave 10.14.3 lub nowszym
Ogranicz liczbę osób w swoim grupowym czacie FaceTime
W teorii grupowy czat FaceTime można przeprowadzić nawet z 32 osobami naraz. Jednak musisz wziąć po uwagę, że wymaga to jak najnowszego sprzętu oraz szybkiego i stabilnego połączenia z internetem. Jeśli masz problem z czatami grupowymi być może twoje urządzenie jest za stare lub łącze zbyt wolne. W takim wypadku metodą prób musisz sprawdzić z maksymalnie iloma osobami na raz możesz rozmawiać.
Zaktualizuj oprogramowanie na swoim urządzeniu
FaceTime może sprawiać problemy, jeśli na iPhonie, iPadzie lub Macu nie masz zainstalowanego najnowszego oprogramowania. Zaktualizuj swoje urządzenie do najnowszej wersji systemu operacyjnego, a bardzo prawdopodobne, że problem zniknie. Upewnij się też, że osoba, do której próbujesz zadzwonić, również regularnie aktualizuje swoje urządzenie.
Aby zaktualizować oprogramowanie:
Na iPhonie lub iPadzie wybierz Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.
Na komputerze Mac przejdź do Preferencje systemowe> Aktualizacja oprogramowania.
Ustaw datę i godzinę automatycznie
Apple sugeruje automatyczne ustawienie daty i godziny, aby FaceTime działał prawidłowo na Twoim iPhonie, iPadzie lub Macu. Większość użytkowników iUrządzeń ma włączoną tę opcję, ale upewnij się, że przez przypadek nie poprzestawiałeś czegoś w ustawieniach urządzenia.
Na iPhonie lub iPadzie wybierz Ustawienia > Ogólne > Data i czas i upewnij się, że opcja Ustaw automatycznie jest włączona.
Na komputerze Mac przejdź do Preferencje systemowe > Data i godzina. Zaznacz pole wyboru Ustaw datę i godzinę automatycznie, aby wybrać strefę czasową.
Wyłącz i włącz FaceTime w ustawieniach swojego urządzenia
Jeśli Face Time się zawiesi, może pomóc wyłącznie i ponowne włącznie tej usługi w ustawieniach FaceTime na iPhonie, iPadzie lub Macu. Pamiętaj, że do ponownego włączenia może być konieczne zalogowanie się na konto Apple ID.
Na iPhonie lub iPadzie wybierz Ustawienia > FaceTime. Użyj przełącznika, aby wyłączyć FaceTime, a następnie dotknij go ponownie, aby ponownie go włączyć.
Na komputerze Mac otwórz aplikację FaceTime i wybierz FaceTime > Preferencje z paska menu. Usuń zaznaczenie opcji Włącz to konto, aby wyłączyć FaceTime. Następnie zaznacz pole, aby ponownie go włączyć.
Przetestuj kamerę i mikrofon na swoim urządzeniu
Jeśli inne osoby nie widzą lub nie słyszą Cię podczas połącznia FaceTime, może to oznaczać problem z kamerą lub mikrofonami w Twoim urządzeniu. Najprostszym sposobem sprawdzenia tego jest otwarcie aplikacji Aparat i nagranie krótkiego filmu, na którym mówisz do przedniego aparatu. Na komputerze Mac użyj do tego aplikacji Photo Booth.
Odtwórz wideo, aby dowiedzieć się, czy występują jakieś problemy z nagranym dźwiękiem lub wideo. Jeśli tak, skontaktuj się z serwisem, aby naprawić kamerę lub mikrofon.
Włącz kamerę i mikrofon w FaceTime
Jeśli sprawdziłeś kamerę i mikrofon wg. Instrukcji w poprzednim punkcie, film nagrał się bez problemu a mimo to inne osoby nie widzą lub nie słyszą Cię w FaceTime, może to być spowodowane wyłączeniem kamery lub mikrofonu dla aplikacji FaceTime.
Podczas połączenia FaceTime włącz opcję więcej elementów sterujących, dotykając ekranu na iPhonie lub iPadzie lub najeżdżając myszą na okno FaceTime na komputerze Mac. Następnie kliknij ikony aparatu i mikrofonu, aby włączyć lub wyłączyć kamerę lub mikrofon podczas połączenia.
Wyłącz ograniczenia dotyczące aplikacji FaceTime
Jeśli na iPhonie, iPadzie lub Macu brakuje aplikacji FaceTime, być może masz włączone ograniczenia funkcji Czas przed ekranem. Użytkownicy zwykle używają tych ustawień, aby uniemożliwić małym dzieciom dostęp do niektórych funkcji urządzenia.
Na iPhonie lub iPadzie wybierz Ustawienia > Czas przed ekranem > Ograniczenia dotyczące treści i prywatności. Przejdź do Dozwolonych aplikacji i upewnij się, że FaceTime i Aparat są włączone. Jeśli pojawi się monit, wprowadź kod czasu przed ekranem, który może różnić się od standardowego kodu dostępu.
Włącz określone porty w swojej zaporze sieciowej
FaceTime nie działa na Macu, jeśli zapora sieciowe komputera blokuje niektóre porty. Może się to zdarzyć w przypadku zapór firm trzecich, które nie są skonfigurowane do współpracy z FaceTime. Możesz rozwiązać te problemy bez wyłączania zapory, otwierając określone porty.
Skontaktuj się z developerem twojej zapory, aby dowiedzieć się, jak odblokować poszczególne porty. Następnie spójrz na stronę pomocy technicznej zapory Apple, aby dowiedzieć się, które porty musisz odblokować dla FaceTime.