Black Friday I Cyber Monday w sklepach Apple
Black Friday i Cyber Monday to dwa dni w roku, na które czeka wiele osób wyczekujących atrakcyjnych promocji w punktach usługowo – handlowych. Moda na wielkie obniżki cen przywędrowała do Europy zza oceanu i co roku jest doskonałą okazją na dokonanie udanych zakupów przed okresem świąt Bożego Narodzenia. To również dochodowe wydarzenia dla wielu sklepów, które w tym czasie odnotowują wysokie zyski.
Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek już za nami i jak raportuje wielu analityków okres ten, włączając w to również weekend okazał się bardzo rentowny zarówno dla Apple jak i gospodarki USA ogółem. Firma z Cupertino w tym czasie sprzedała aż 15 milionów iPhone’ów z czego 40 % urządzeń dotyczyło flagowego modelu, czyli iPhone’a X. Co ciekawe klienci najczęściej wybierali przy jego zakupie wersję z pamięcią 256 GB.
Bohaterami Czarnego Piątku były również iPady oraz słuchawki AirPods, urządzenia te obok smartfona najczęściej stawały się łupem konsumentów. Analiza rynku ogółem dostarczyła informacji, iż produkty Apple znalazły się na samym szczycie listy zakupowej w USA, w której uwzględniono również inne produkty konkurencyjnych marek. Jakby tego było mało tylko w Cyber Monday zanotowano najwyższą w historii Stanów Zjednoczonych wartość sprzedaży internetowej. Konsumenci tego dnia wydali łącznie 6,59 miliarda dolarów. Jest to wynik o 16,8 % wyższa niż w zeszłym roku. Zakupowe szaleństwo dosłownie.
Warto na koniec dodać, iż blisko 50 % zakupów w sieci dokonano z użyciem urządzeń mobilnych z czego przeważająca część, bo 40 % dotyczyła smartfonów.
Źródło: MacRumors