
Apple zajmuje ponad 60% światowego rynku premium w I kwartale 2022 roku dzięki serii iPhone 13
Po tym, jak Counterpoint Research ujawnił, że iPhone 13 nadal dominuje jako światowy najlepiej sprzedający się smartfon w kwietniu, firma udostępniła teraz nowe dane, z których wynika, że Apple przejmuje 62% rynku premium w pierwszym kwartale 2022 roku.
Ósmy z rzędu kwartał, w którym rynek premium osiągnął lepsze wyniki niż ogólny wzrost rynku smartfonów, Apple nadal jest liderem. Tym razem Counterpoint Research pokazuje, że ten 60% udział był napędzany przez serię iPhone 13, która od października 2021 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem na świecie każdego miesiąca.
„Wzrost wolumenu w segmencie ultra-premium był napędzany przez Apple i Samsung. iPhone 13 Pro Max i iPhone 13 Pro razem zdobyły ponad dwie trzecie wielkości sprzedaży w segmencie cenowym ultra-premium. Było to spowodowane silnym wzrostem wolumenów w USA, Chinach i Europie Zachodniej. W Chinach sprzedaż w segmencie cenowym >1000 USD wzrosła o 176% r/r w pierwszym kwartale 2022 r. Sam segment przejął ponad jedną piątą wartości chińskiego rynku smartfonów w ciągu kwartału. Apple wyłoniło się jako największy zwycięzca spadku Huawei na rynku premium. Rynek premium w Chinach nadal ma potencjał i będzie napędzany aktualizacjami, zwłaszcza przez użytkowników z dużej bazy zainstalowanych urządzeń Huawei.”
Podczas gdy Samsung był drugim najlepszym w segmencie premium, jego udział spadł z powodu opóźnionej premiery serii Galaxy S22 w porównaniu z premierą serii S21 w 2021 roku. Według Counterpoint Research „Galaxy S22 Ultra to hit łączący najlepszy z serii S i serii Note.”
źródło: 9to5mac.com