
Apple Watch znika z ekskluzywnych butików
Już kilka miesięcy temu na forum publiczne trafiła informacja, która stawiała sprzedaż jabłkowego zegarka w luksusowych butikach po wielkim znakiem zapytania. Pod koniec zeszłego roku odnotowano bowiem niską jak nie zerową sprzedaż ekskluzywnych odsłon Apple Watch’a w tego typu miejscach na świecie.
Najdroższe warianty smartwatcha od Apple, czyli te ze specjalnej edycji wykończone złotem oferowane były w kilku luksusowych sklepach między innymi w londyńskiej galerii Selfridges, czy paryskiej Lafayette. Gadżet sprzedawany był tam na specjalnie zaaranżowanych stoiskach, które miały przyciągnąć majętnego klienta.
Niestety już kilka miesięcy temu świat obiegła informacja, że Apple Watch praktycznie w ogóle nie sprzedaje się w tego typu sklepach. Dziś już wiadomo, że ma to swoje konsekwencje w postaci likwidacji stoisk. Pod koniec zeszłego roku zaprzestano sprzedaży Apple Watch’a w Selfridges, a teraz przyszła kolej na paryski Lafayette. Obecnie jedynym zachowanym jeszcze punktem jest Isetan Shinjuku w Tokyo.
Wkrótce jednak i ten butik może zakończyć sprzedaż ekskluzywnej wersji Apple Watch’a, co tylko potwierdzi błędną strategię jaką Apple obrało w 2015 roku oczekując zbytu smartwatcha wśród zamożnej klienteli. Zegarki Apple pochodzące z kolekcji Edition poza drogim wykończeniem w postaci złotej koperty, czy bransolety niczym nie różnią się funkcjonalnie i wizualnie od znacznie tańszych odpowiedników.
Źródło: AppleInsider