
Nowy raport od The Information informuje o temacie dotyczącym reklam Apple. Mówią, że Apple nie chce dodawać znaczne większej ilości reklam na iPhone’a. Podobno firma jest zadowolona z obecnego przychodu. Jest to trochę sprzeczne z ostatnimi doniesieniami Bloomberga. Sugerowały one, że Apple dąży do 3-krotnego przychodu z działaności reklamowej.
The Information mówi, że niektórzy członkowie zespołu reklamowego zgłosili obawy kierownictwu, że Apple posunął się za daleko. Być może jest to jeden z powodów, dla których plan uruchomienia reklam w Spotlight nie został zrealizowany.
Reklamy osiągnęły nowy poziom znaczenia w zeszłym miesiącu wraz z wprowadzeniem dwóch nowych spotów reklamowych w App Store. Programiści skarżyli się na liczbę reklam kasyn i hazardu wyświetlanych obok ich aplikacji. Na szczęście Apple wstrzymało wyświetlanie niektórych kontrowersyjnych kategorii reklam.
Firma została również skrytykowana za wprowadzenie zasad przejrzystego śledzenia aplikacji, które zmniejszyły moc zewnętrznych sieci reklamowych w zakresie udostępniania danych użytkowników. Te grupy twierdzą, że Apple wprowadziło tę zmianę jedynie po to, aby zwiększyć atrakcyjność własnej sieci reklamowej App Store i wyeliminować konkurentów. Jednak kierownictwo Apple zaprzeczyło temu, powołując się na cele związane z prywatnością klientów i doświadczeniem użytkownika. Dzisiejszy raport The Information to potwierdza. Szef reklamy Apple podobno nie był zaangażowany w decyzję o wdrożeniu App Tracking Transparency.
Nie jest jednak tajemnicą, że Apple coraz częściej wskazuje reklamowe elementy swojej działalności usługowej jako najważniejszy czynnik przyszłego wzrostu przychodów. Ostatnie zmiany dotyczące reklam w wyszukiwarce App Store potroiły liczbę widocznych reklam. Źródła The Information wskazują, że użytkownicy Apple nie powinni spodziewać się, że reklamy będą plagą całego systemu operacyjnego w najbliższym czasie. Argumenty po stronie produktów premium firmy nadal mają znaczenie.
Bloomberg wcześniej powiedział, że spodziewa się, że reklamy w wyszukiwarce pojawią się w aplikacji Mapy. Apple podobno rozważało również dodanie reklam displayowych do innych witryn sklepowych, takich jak na przykład Podcasty.
źródło: 9to5mac.com