10 aplikacji App Store zaangażowanych w oszustwa reklamowe
0

10 aplikacji App Store zaangażowanych w oszustwa reklamowe

0

Według raportu Bleeping Computer badacze bezpieczeństwa odkryli w App Store 10 aplikacji „adware”. Angażowały się one w oszustwa reklamowe. Aplikacje zostały zaprojektowane w celu generowania przychodów poprzez podszywanie się pod legalne aplikacje i prezentowanie zalewu reklam użytkownikom iPhone’a .

Odkryte przez zespół Satori Threat Intelligence firmy HUMAN, aplikacje mobilne są częścią kampanii oszustw reklamowych, którą nazywają „Scylla”. Jest to trzecia fala oszustwa odkrytego po raz pierwszy w sierpniu 2019 r., z którym walczyło Apple. W tym momencie aplikacje zostały usunięte z „App Store”, ale jeśli masz zainstalowane następujące aplikacje, powinieneś je usunąć:

  • Loot the Castle – com.loot.rcastle.fight.battle (id1602634568)
  • Run Bridge – com.run.bridge.race (id1584737005)
  • Shinning Gun – com.shinning.gun.ios (id1588037078)
  • Racing Legend 3D – com.racing.legend.like (id1589579456)
  • Rope Runner – com.rope.runner.family (id1614987707)
  • Wood Sculptor – com.wood.sculptor.cutter (id1603211466)
  • Fire-Wall – com.fire.wall.poptit (id1540542924)
  • Ninja Critical Hit – wger.ninjacriticalhit.ios (id1514055403)
  • Tony Runs – com.TonyRuns.game

Aplikacje dopuszczające się oszustw reklamowych wykorzystywały identyfikator pakietu, który nie odpowiadał nazwie ich publikacji. Przez co reklamodawcom wydawało się, że wyświetlenia pochodzą z bardziej dochodowej kategorii oprogramowania. Aplikacje najwyraźniej imitowały aplikacje oparte na CTV, a identyfikatory często się zmieniają, aby uniknąć wykrycia.

Podczas gdy w App Store znaleziono 10 aplikacji, ponad 70 znaleziono w Google Play Store. Adware jest znacznie poważniejszym problemem na urządzeniach z Androidem.

źródło: macrumors.com

Oceń post

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *