Chatbot – nowoczesne słowo i nawet futurystyczne, którego znaczenie nie wszystkim jest zrozumiałe. Określenie czym dokładnie jest chatbot jest dość techniczne, gdyż brzmi następująco: “programy do przetwarzania języka naturalnego, które pozwala na komunikacje botów (programów) z użytkownikiem w sposób przyjazny i zrozumiały dla człowieka”. Prościej mówiąc, chatboty zostały stworzone by uprościć użytkownikom korzystanie ze stron internetowych czy narzędzi. Najbardziej popularnymi i progresywnymi w tej dziedzinie, są zaawansowane systemy stworzone przez Amazon o imieniu Alexa; Siri, która jest personalnym chatbotem od Apple oraz Google Assistant.
Myśląc o czołowych chatbotach w tej dziedzinie pojawia się myśl, że korzystanie z takiego chatbota jest zbyt drogie dla zwykłego przedsiębiorcy. Ale nie ma nic bardziej mylnego. Prowadząc swoją stronę internetową czy profil na Facebooku, możesz skorzystać z dostępnych wersji prostych chatbotów, które znacznie uproszczą komunikację z twoimi folowerami czy klientami.
Chatbot – pomoc w obsłudze klienta
Prowadząc działalność gospodarczą, niezależnie od tego czy świadczysz usługi, czy sprzedajesz towary, lista pytań i wątpliwości, które mogą się pojawić u Twoich klientów jest dość ograniczona. W zakresie podstawowej obsługi klienta nie ma nic lepszego od chatbota. Chatboty się dzielą na kilka typów pod względem wizualizacji: tekstowe, które niczym się nie różnią dla użytkownika od rozmowy z pracownikiem obsługi klienta przez chat; głosowe, jak wyżej wspomniana Siri oraz chatboty z wizualizacją, które najczęściej są połączeniem tekstowego chatbota z wizualizacją człowieka, co tworzy tak zwaną symulacje wideoczatu.
Chatbot czy FAQ
Po co mam inwestować, nawet jeśli jest to mały koszt, w chatbota, jeśli na stronie FAQ (najczęściej zadawane pytania) mogę umieścić wszystkie niezbędne informacje? Głównym argumentem chatbotów jest forma przedstawionej informacji, nawet najprostszy chatbot tekstowy pozwala na o wiele sprawniejsze wyszukiwanie informacji, a dodatkowo u właściciela strony czy sklepu pojawia się możliwość bezpośredniej komunikacji z klientem, jeśli chatbot nie będzie miał odpowiedzi na jego pytanie.
Użytkownik będzie zadowolony z uzyskanych informacji, a Ty, jako właściciel biznesu, zyskasz nowego klienta.
Więcej o wykorzystaniu chatbota dowiesz się na Green Parrot
Ciekawe funkcje chatbotów
Chatbot to nie tylko interaktywny system pytań i odpowiedzi, to również fascynujące narzędzie za pomocą, którego możesz znacznie usprawnić swoją pracę. Coraz częściej chatboty są używane dla usprawnienia składania zamówienia. Przy właściwej konfiguracji wybranego przez ciebie programu, chatbot będzie nie tylko służył wirtualnym pomocnikiem i doradcą dla Twoich klientów, a także za jego pomocą można będzie dokonać rezerwacji lub złożyć zamówienie, a także dowiedzieć się o nowościach i bestsellerach w Twoim sklepie, czy także przeczytać o nowych wpisach na Twoim blogu.
Artykuł partnera