
Nadchodzący Netflix z reklamami, nie pozwoli subskrybentom na pobieranie filmów do oglądania offline, donosi Bloomberg. Ograniczenie zostało znalezione w kodzie aplikacji Netflix na urządzenia z systemem iOS, który brzmi „Pobieranie dostępne we wszystkich planach oprócz Netflix z reklamami”.
Współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos, potwierdził w czerwcu, że Netflix planuje bardziej przystępne usługi, które są skierowane do tych, którzy nie mają nic przeciwko reklamom i którzy nie chcą płacić za subskrypcję Netflix bez reklam. „Porzuciliśmy duży segment klientów, czyli ludzi, którzy mówią: „Hej, Netflix jest dla mnie za drogi i nie mam nic przeciwko reklamie ”- powiedział Sarandos. „Dodajemy poziom reklam; nie dodajemy reklam do serwisu Netflix, jakie znasz dzisiaj. Dodajemy poziom reklam dla osób, które mówią: „Hej, chcę niższej ceny i będę oglądać reklamy”. ”
Bloomberg twierdzi, że Netflix nie planuje również umożliwiać klientom pomijania reklam lub uzyskiwania dostępu do sterowania odtwarzaniem podczas odtwarzania reklam. Netflix wcześniej potwierdził, że niektóre treści będą ograniczone do przesyłania strumieniowego bez reklam. Warstwa z reklamami ma zostać uruchomiona dopiero na początku 2023 roku, więc mogą pojawić się aktualizacje, gdy firma sfinalizuje swoje plany.
Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie wyceniona usługa Netflixa z reklamami, ale firma kilkakrotnie podnosiła ceny w ostatnich latach. Plan podstawowy Netflixa jest teraz wyceniony na 9,99 USD i oferuje transmisję strumieniową 480p, podczas gdy plan Standard kosztuje 15,49 USD za rozdzielczość 1080p. Najdroższy plan Premium Netflix, wyceniony na 19,99 USD miesięcznie, jest jedynym poziomem oferującym przesyłanie strumieniowe 4K HDR. Netflix nadal jest jedyną usługą przesyłania strumieniowego, która pobiera dodatkowe opłaty za lepszą jakość przesyłania strumieniowego, a warstwa obsługiwana przez reklamy prawdopodobnie będzie oferować jakość przesyłania strumieniowego podobną do planu podstawowego.
Netflix wprowadza warstwę z reklamami, ponieważ traci klientów i przychody. Firma straciła abonentów po raz pierwszy od 10 lat w pierwszym kwartale 2022 roku i obwiniała zarówno „dużą liczbę gospodarstw domowych dzielących konta”, jak i „konkurencję”.
Oprócz dodania tańszego planu Netflix zamierza również rozprawić się z udostępnianiem kont. Netflix twierdzi, że około 222 milionów płacących gospodarstw domowych dzieli się z kolejnymi 100 milionami gospodarstw domowych, które nie są monetyzowane, a firma planuje w przyszłości wdrożyć bardziej efektywną monetyzację współdzielenia wielu gospodarstw domowych. Opłaty za współdzielenie kont dla wielu gospodarstw domowych są już naliczane. Przetestowane w niektórych krajach i mogą w przyszłości zostać rozszerzone na kolejne kraje.
źródło: macrumors.com