iPhone resetuje się co kilka minut i uruchamia ponownie – jak sprawdzić dlaczego?
iPhone resetuje się co kilka minut cyklicznie, następnie ponownie sam się uruchamia, przez chwilę działa i znów się restartuje. Znasz ten problem? Niestety nie mam dobrych informacji – telefon uległ awarii. Natomiast dzięki oprogramowaniu iDevice Panic Log Analyzer możesz spróbować zdiagnozować przyczynę usterki.
Od kilku wersji oprogramowania system iOS posiada wbudowany mechanizm autodiagnostyczny. W przypadku wystąpienia jakiejś anomalii, nieprawidłowo wykonanej instrukcji lub problemów z komunikacji z poszczególnymi elementami elektronicznymi, telefon utworzy specjalny log diagnostyczny w którym zapisane są informacje o tym co przestało działać. Informacje te są bardzo pomocne technikom Apple do sprawdzenia, co stało się ze zgłoszonym do naprawy telefonem. Wśród nich są chociażby informacji o tym czy telefon został przegrzany, uległ zwarciu lub jakie elementy przestały odpowiadać.
Wszystkie te informacje są zarejestrowane w Twoim telefonie i możesz je swobodnie przeglądać przechodząc kolejno do Ustawienia > Prywatność > Analizy i udoskonalenia > Dane analiz.
Niestety dla niedoświadczonych osób informacje zawarte w takich logach są kompletnie nieczytelne. Nawet mniej doświadczeni technicy mają problem z ich rozszyfrowaniem. Z pomocą przychodzi jednak oprogramowanie iDevice Panic Log Analyzer, który rozszyfrowuje pliki generowane przez urządzenia Apple i wyświetla ewentualne usterki, które mogą być przyczyną cyklicznego restartowania się telefonu.
Jak odczytać panic log za pomocą programu iDevice Panic Log Analyzer?
Program dostępny jest wyłącznie dla komputerów z systemem Windows. Do działania wymaga zainstalowanego iTunes na naszym komputera (dla sterowników do komunikacji z urządzeniem Apple). Gdy mamy zainstalowany iTunes, pobieramy i instalujemy iDevice Panic Log Analyzer z linka poniżej.
iDevice-Panic-Log-Analyzer.zip (1027 pobrań )
Program instalujemy i uruchamiamy. Następnie podłączamy nasz telefon do komputera, klikamy Zaufaj i wpisujemy hasło, aby nawiązał połączenie z komputerem. Program wykryje nasze urządzenie, jego numer seryjny, wersję sprzętową oraz wersję oprogramowania iOS, która posiada zainstalowaną. Wciskamy przycisk Read Logs i czekamy na odczyt.
Wyświetlone zostaną wszystkie wygenerowane i przechowywane w pamięci telefonu pliki panic-full. Warto zwrócić uwagę, że obok nazwy panic-full mamy również datę wystąpienia usterki i utworzenia loga. Wskazujemy najnowszy – ten będzie przyczyną ostatniego restartu, klikając w niego dwukrotnie.
Wykonany zostanie odczyt. W sekcji Possible Issues wyświetlone zostaną ewentualne, zdiagnozowane przez sam telefon usterki, które powodują restartowanie telefonu. W ten sposób możemy wstępnie ustalić co jest powodem awarii naszego urządzenia, a następnie skontaktować się z serwisem w celu ewentualnej wyceny.
Czy iDevice Panic Log Analyzer zawsze wskazuje poprawną usterkę?
– Nie. Program i dane diagnostyczne są wyłącznie wsparciem, które pozwala zawęzić obszar poszukiwań usterki. Nie zawsze jednak to co wskazuje jest rzeczywistą przyczyną awarii. Żaden program i komputerowa diagnostyka nie zastąpi diagnozy opartej na pomiarach i oględzinach wyspecjalizowanego technika.
Czy może się okazać, że program wskaże usterkę jakiegoś elementu, a może się okazać, że będzie on sprawny, a winna będzie inna część?
– Oczywiście. Przykładowo program pokaże awarię mikrofonu cyfrowego. Natomiast przyczyną braku komunikacji z nim może być awaria konektora lub układu sterującego audio.
Zapraszamy do serwisu APPLEMOBILE.PL w Szczecinie lub wysyłkowo!
Jeżeli posiadasz mobilny sprzęt Apple, który uległ awarii i szukam profesjonalnego serwisu, to zachęcamy Cię do skorzystania z APPLEMOBILE.PL w Szczecinie na Wojska Polskiego 50. Jest to pierwszy i aktualnie jedyny serwis MyApple w Szczecinie. Oferujemy bezpłatną diagnostykę. Pracujemy na oryginalnych częściach. Obsługujemy naprawy wysyłkowe!
APPLEMOBILE.PL
Serwis iPhone Szczecin | Naprawa iPhone iPod iPad Macbook Apple
Wojska Polskiego 50/U9 (wejście od strony Jagiellońskiej 84, obok Columbus Cafe)
70-475 Szczecin
500 132 200
889 277 288