iPhone 15 i problemy z niedziałającym CarPlay
0

iPhone 15 i problemy z niedziałającym CarPlay

0

CarPlay nie działa poprawnie w przypadku niektórych użytkowników iPhone’a 15. Prawdopodobnie jest to powiązane z przejściem na USB-C. Na mediach społecznościowych pojawiło się wiele skarg na temat braku możliwości uruchomienia CarPlay na swoich nowych urządzeniach.

Wiele samochodów, nawet tych nowszych, ma tylko porty USB-A. Dlatego wymagany jest kabel USB-A do USB-C. Niestety okazuje się, że nie wszystkie dostępne na rynku kable USB-A do USB-C będą działać. Część działa w niektórych pojazdach, natomiast w innych nie.

Jeden z użytkowników Reddita opisuje swoją historię: „Wsiadłem dziś rano do samochodu i podłączyłem telefon kablem USB-A do USB-C, aby móc korzystać z Carplay. Okazało się, że nie można się połączyć. Ładuje się, ale nie ma Carplay. W ustawieniach na moim telefonie wyświetla się nazwa mojego samochodu, tak jakby był podłączony, ale nic nie pojawia się na ekranie.”

Inni użytkownicy CarPlay wspominają o podobnych problemach. Pojawiają się informacje na temat konkretnych firm producentów kabli, z którymi udało się uzyskać połączenie. Jednak dalej nie zawsze się one sprawdzają. U jednych działają, u innych nie.

„Po wypróbowaniu 2 kabli dobrej jakości zadzwoniłem w tej sprawie do wsparcia Apple. Przeszli przez różne potencjalne środki zaradcze, które nie zadziałały. Rozmowa zakończyła się moją zgodą na wypróbowanie kabla dostarczonego z telefonem po zakupie odpowiedniego adaptera. Kiedy wróciłem do domu, wypróbowałem 4 kolejne kable. 3 z nich zadziałały, były to Sony, Samsung i Nintendo (chyba). Dzisiaj wypróbowałem kabel Apple + adapter i to również działa.”

„Mam dokładnie ten sam problem. Wypróbowałem (i kupiłem) kilka różnych kabli wysokiej jakości, nic nie działa. Przejrzałem wszystkie skrypty rozwiązywania problemów i AppleCare+. Wygląda na problem z iPhonem 15 lub iOS 17.”

źródło: macrumors.com

Oceń post

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *