Home Newsy Co zrobić, gdy nie możesz pobrać na iPhone’a muzyki z Apple Music?
Co zrobić, gdy nie możesz pobrać na iPhone’a muzyki z Apple Music?

Co zrobić, gdy nie możesz pobrać na iPhone’a muzyki z Apple Music?

0

Płacisz abonament za Apple Music, a masz problem z pobieraniem muzyki na telefon? To może być frustrujące. Poniżej znajdziesz kilka porad jak rozwiązać ten problem.

Przechowywanie plików w chmurze to wielkie dobrodziejstwo. Przynajmniej do czasu, gdy wszystko działa tak jak powinno. Problemy z pobieraniem danych z chmury się zdarzają. Na szczęście wina zazwyczaj znajduje się po stronie użytkownika i łatwo to naprawić. Co zrobić, gdy nie możesz pobrać muzyki z Apple Music na swojego iPhone’a?

Pierwszym krokiem w przypadku problemów z aplikacją powinno być jej zamknięcie i ponowne uruchomienie. Brzmi to jak banał, ale pomaga na tyle często, że warto spróbować.

Aby zamknąć aplikację:

Wciśnij dwukrotnie przycisk Home, następnie przesuń aplikację Muzyka do góry ekranu aż zniknie. Odczekaj chwilę nim uruchomisz ją ponownie.

Jeśli dalej nie możesz pobrać muzyki, sprawdź czy Twoje subskrypcja nie wygasła. Być może bank przez przypadek odrzucił transakcję z powodu chwilowej awarii systemu, a może twoja karta podpięta do konta iTunes właśnie skończyła ważność.

Aby sprawdzić status subskrypcji Apple Music:

  1. Uruchom AppStore i kliknij swój awatar widoczny w prawym górnym rogu ekranu.
  2. Następnie kliknij Subskrypcje
  3. Na liście subskrypcji odszukaj Subskrypcja Apple Music i sprawdź datę ważności.

Aby odnowić subskrypcję:

  1. Wykonaj kroki widoczne powyżej, a następnie kliknij w Subskrypcja Apple Music
  2. Wybierz plan, który Cię interesuje
  3. Potwierdź chęć wykupienia subskrypcji

Sprawdziłeś wszystko, subskrypcja jest aktywna, a muzyki dalej nie można pobrać? W takim razie sprawdź czy utwory, które chcesz zapisać w pamięci telefonu udostępnione są do słuchania offline. Ze względu na uwarunkowania licencyjne nie całą muzykę dostępną w Apple Music można pobrać na telefon. Czy utwór jest udostępniony do słuchania offline możesz łatwo sprawdzić. Jeśli przy utworze widzisz piktogram chmury ze strzałka, utwór można pobrać. Jeśli widoczny jest piktogram przekreślonej chmury, utworu można słuchać wyłącznie w streamingu.

Jak do tej pory wszystko było ok, a muzyki dalej nie możesz pobrać? Dobrze, w takim razie sprawdź czy problem nie leży po stronie Twojego iPhone’a. Problem z pobieraniem utworów może wynikać z bardzo prozaicznego powodu – braku miejsca w pamięci twojego urządzenia.

Aby sprawdzić stan pamięci i ewentualnie zrobić miejsce na nowe utwory:

  1. Uruchom aplikację Ustawienia i sprawdź czy u góry ekranu nie wyświetla się komunikat o zapełnieniu pamięci. Jeśli widzisz ten komunikat, kliknij go aby wyświetlić szczegóły.
  2. Kliknij Zarządzaj dyskiem, by wyświetlić szczegóły pamięci telefonu. Zapoznaj się ze wskazówkami dotyczącymi oszczędzania miejsca. System iOS jest dość inteligentny i może zaproponować ci właściwie rozwiązanie – usunięcie dużych załączników lub skasowanie aplikacji, o których istnieniu zapomniałeś natychmiast po ich zainstalowaniu.

Nie widzisz informacji o zapełnieniu pamięci? Nic nie szkodzi. Pamięć można wyczyści także w inny sposób. Wystarczy, że postąpisz według poniższej instrukcji:

  1. Uruchom aplikację Ustawienia. Przewiń ekran do dołu i kliknij w opcję Muzyka.
  2. Przewiń ekran do sekcji Pobieranie i kliknij w opcję Optymalizuj dysk.
  3. Jeśli opcja optymalizacji dysku jest wyłączona, przesuń przełącznik w prawo by ją włączyć. Dzięki temu system będzie automatycznie usuwał z pamięci Twojego telefonu utwory, których od dawna nie słuchasz. Tym samym zyskasz miejsce na nową muzykę.

W Twoim telefonie jest wolna pamięć, a muzyki dalej nie można pobrać? Przyszła pora na sprawdzenie ustawień pobierania.

Aby sprawdzić ustawienia pobierania:

  1. Otwórz aplikacje Ustawienia, przewiń ekran do opcji Muzyka i kliknij ją.
  2. Upewnij się, że opcje Pokaż Apple Music, Synchronizuj bibliotekę, Pobieranie automatyczne są włączone. Jeśli chcesz pobierać muzykę nie tylko po Wi-Fi musi być włączona także opcja Dane sieci komórkowej.
  3. Teraz wyłącz je, poczekaj chwilę i uruchom ponownie telefon. Po restarcie włącz te opcje ponownie.

Jeśli i to nie pomogło spróbuj jeszcze jednej rzeczy – sprawdź połącznie z siecią.

Muzykę, że względu na wagę plików najlepiej pobierać przez Wi-Fi. Pobieranie przez sieć komórkową jest opcjonalne i być może kiedyś wyłączyłeś tę możliwość, by zaoszczędzić pakiet danych.

Aby sprawdzić ustawienia połączeń sieciowych:

  1. Otwórz aplikację Ustawienia i wyłącz a następnie włącz sieć Wi-Fi której używasz.

  1. Kliknij opcję sieć komórkowa i sprawdź czy Dane sieci komórkowej są włączone – jeśli nie, przesuń przełącznik w prawo. Przewiń ekran do dołu i sprawdź czy włączona jest transmisja danych dla aplikacji muzyka – jeśli nie, przesuń przełącznik w prawo.

  1. Jeszcze raz przejdź do głównej karty ustawień i wejdź w opcję iTunes Store i App Store. Sprawdź czy w sekcji Pobieranie Automatyczne włączone jest opcja dla Muzyki oraz w sekcji Dane sieci komórkowej włączona jest opcja przy Pobieranie automatyczne.

Co zrobić, gdy nie możesz pobrać na iPhone’a muzyki z Apple Music?

 

tags: