Apple rozesłało do wszystkich developerów informację, że postanowiło zwiększyć ich udział w zyskach generowanych przez iAd z 60% aż do 70%! Oznacza to po prostu, że korzystając z sieci reklamowej przygotowanej przez Apple podczas tworzenia swoich aplikacji, programiści będą mogli zarobić na nich dodatkowe dziesięć procent więcej! W krótkiej notce mogliśmy przeczytać:
Aktualizacja porozumienia odnośnie usług reklamowych dla developerów
Postanowiliśmy wprowadzić pewne zmiany do porozumienia odnośnie usług reklamowych dla developerów, w programie iAd Network, które natychmiast wchodzą w życie. Od dzisiaj, 70% przychodów wygenerowanych z reklam trafia bezpośrednio do developera.
Usługa iAd od momentu kiedy została uruchomiona w 2010 roku, co jakiś czas borykała się z pewnymi problemami. W lutym, w świeci pojawiła się informacja, że Apple planuje serię zmian, które miałyby zwiększyć zainteresowanie mobilną platformą reklamową. Oprócz podwyższenia procentowego udziału w zyskach, Apple zredukowało także wysokość minimalnej kwoty, jaką należy przeznaczyć na kampanię. Początkowo był to milion dolarów, 300 tysięcy dolarów w lipcu zeszłego roku, obecnie natomiast wystarczające jest zaledwie 100 tysięcy.