Home Newsy Własna aplikacja mobilna to dopiero początek
0

Własna aplikacja mobilna to dopiero początek

Własna aplikacja mobilna to dopiero początek
0

Stworzenie sklepu AppStore przez Apple było przełomem w świecie mobilnym. Choć możliwość instalacji zewnętrznych programów w języku JAVA czy na pierwsze otwarte platformy jak chociażby Symbian istniały długo przed powstaniem telefonu Apple, dopiero AppStore upowszechnił to, w jaki sposób dziś korzystamy ze smartfona. Jednak nie byłoby AppStore bez dostępnych w nim aplikacji.

Stworzenie sklepu AppStore przez Apple było przełomem w świecie mobilnym. Choć możliwość instalacji zewnętrznych programów w języku JAVA czy na pierwsze otwarte platformy jak chociażby Symbian istniały długo przed powstaniem telefonu Apple, dopiero AppStore upowszechnił to, w jaki sposób dziś korzystamy ze smartfona. Jednak nie byłoby AppStore bez dostępnych w nim aplikacji.

Taką aplikację może dziś stworzyć w zasadzie każdy. Już w 2012 roku w sklepie Apple było dostępnych ich ponad milion. Jak się więc przebić z własną nową aplikacją, kiedy bardzo często trzeba konkurować z technologicznymi gigantami? Trzeba zainwestować w kampanie promujące aplikację.

Oczywiście wszystko zależy od tego do czego służy nasza aplikacja oraz jakich wyników oczekujemy. Wiele firm tworzy aplikacje po to, aby ułatwić swoim Klientom skorzystanie z swoich usług. Zapewne nie raz korzystając z jakiegoś internetowego sklepu czy strony jakiejś firmy za pomocą przeglądarki telefonu, czuliście jak bardzo jej interfejs jest nieprzyjazny do obsługi palcem na niewielkim ekranie telefonu, choć za pomocą komputera nie macie z tym żadnego problemu.

Niestety, stworzenie uniwersalnej strony, przyjaznej do obsługi na małym i dużym ekranie nie tylko nie jest proste, ale bardzo często po prostu niemożliwe. To właśnie w takim wypadku stworzenie dedykowanej aplikacji pozwalającej na skorzystanie z naszych usług w sposób wygodny na małym ekranie może się sprawdzić i zwiększyć ilość Klientów. W końcu Klienci, którzy nie mają problemu ze skorzystaniem z naszego sklepu czy strony, chętniej wydadzą pieniądze i rzadziej porzucą koszyk, niż gdy natrafią na trudności. W takim wypadku promocja aplikacji mobilnej ograniczy się w zasadzie do poinformowania naszych obecnych i przyszłych Klientów o takim wygodnym sposobie skorzystania z naszych usług. Pobrania powinny pojawić się same.

Jeżeli jednak nasza aplikacja mobilna ma konkurować z innymi podobnymi aplikacjami, wybicie się może być dużo trudniejsze. O ile w przypadku aplikacji będącej wartością dodaną do oferowanych przez nas usług lub towarów przez internetową stronę, szczególnie na początku mogą wystarczy samodzielne skonfigurowanie kampanii chociażby na Google Ads, o tyle w przypadku konkurującej aplikacji dopiero wchodzącej na rynek, dużo lepszym pomysłem będzie promowanie jej wielotorowo. Nie tylko poprzez reklamę w sieci na branżowych portalach, YouTube, ostatnio modnym TikToku, w sieciach społecznościowych i w wyszukiwarkach, ale także przy współpracy z influencerami.

Taka wielotorowa reklama może wymagać od nas wiele uwagi. Dlatego, przynajmniej te działania sieciowe lepiej oddelegować wyspecjalizowanymi agencjom, zajmującym się promowaniem aplikacji (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/google-ads/kampanie-promujace-aplikacje/), przede wszystkim”

Koszty takiej współpracy są bardzo łatwo przeliczalne i zależą od celu jaki chcemy uzyskać. Może to być cel w postaci ogólnej liczby instalacji naszej appki, liczby działań w naszej aplikacji lub wartości działań w niej dokonanych.

Decydują się na agencję zajmującą się profesjonalnym promowaniem aplikacji IdeoForce.pl, przede wszystkim możemy zaoszczędzić pieniądze, które szczególnie na początku naszych działań mogą się okazać straconymi z powodu braku naszego doświadczenia i umiejętności. Wyspecjalizowani agencji gwarantują optymalizacje stawek i celów dla uzyskania maksymalnie dobrego wyniku, dobiorą miejsca reklamy o największym potencjale dotarcia do naszych Klientów, a także utworzą różne formy reklamy, które mogą zadziałać na zainteresowanych i skłonić ich do pobrania aplikacji.

Rynek aplikacji mobilnych jest dziś bardzo mocno nasycony. Wystarczy, że sprawdzimy ile sami mamy appek zainstalowanych na swoim telefonie (ja mam około 20, a to podobno dużo) i porównamy do milionów dostępnych do zainstalowania. Dlatego tak ważnym jest, aby nasze działania marketingowe związane z dotarciem do odbiorców było jak najlepiej ukierunkowane na osoby, które rzeczywiście mogą chcieć z niej korzystać. Tylko tak odniesiemy sukces.

Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.