Użytkownicy coraz więcej wydają na zakupy w sklepie App Store.
Analitycy z Sensor Tower udostępnili raport na temat wydatków użytkowników w amerykańskim App Store w zeszłym roku. Zawiera on w sobie informacje, które dotyczą płatnych aplikacji oraz mikropłatności wewnątrz nich. Dane nie zawierają w sobie transakcji w ramach rynku e-commerce. Dlatego też nie zostały uwzględnione płatności np. w sklepie Amazon i Uberze. Między styczniem a grudniem użytkownicy sklepu App Store wydali średnio 138 $. Porównując do analogicznego okresu w 2019 roku jest to wzrost o 38 %. W roku 2018 użytkownicy wydali w App Store średnio 79 $. Największy wzrost sprzedaży został zanotowany w kategorii Wideo i Zdjęcia. Porównując do roku 2019 jest to wzrost o 56 %. Wzrost o 43 % jest w przypadku gier. Użytkownicy więcej wydali także na media społecznościowe (41%) i rozrywkę (26%). Na wzrost miała wpływ pandemia, ale analitycy twierdzą, że użytkownicy smartfonów i tabletów bardziej skorzystali z płatnych aplikacji, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.