Udostępniona została aktualizacja aplikacji Final Cut Pro X
0

Udostępniona została aktualizacja aplikacji Final Cut Pro X

0

Udostępniona została aktualizacja aplikacji Final Cut Pro X.

 

Firma Apple udostępniła dziś aktualizację aplikacji Final Cut Pro X. Nowy wersja programu otrzymała nowe funkcje, które usprawniają prace zdalną i przyspieszają edytowanie.

Udoskonalenia pracy zdalnej.

Po raz pierwszy w Final Cut Pro, edytorzy wideo mogą tworzyć proxy w ProRes Proxy lub H.264 o wymiarach tak małych jak 12,5% oryginału. Mogą również skonsolidować media proxy, obrazy i dźwięk na dysku zewnętrznym lub podłączonym do sieci. Bibliotekę Final Cut Pro można nawet ponownie połączyć z serwerami proxy już utworzonymi w celu zwiększenia elastyczności. Redaktorzy mogą teraz łączyć się z mediami proxy generowanymi przez aplikacje innych firm za pośrednictwem XML. Przykłady obejmują Frame.io, platformę kreatywnej współpracy w chmurze do przeglądania i zatwierdzania, a także narzędzia do zarządzania zasobami, takie jak Keyflow Pro i PostLab. Jeśli media proxy nie są dostępne dla niektórych klipów, użytkownicy mogą tak dostosować obieg pracy, aby wyświetlić oryginalny plik lub jego zoptymalizowaną wersję.

Zautomatyzowane narzędzia do przycinania mediów społecznościowych.

Dzisiejsza aktualizacja Final Cut Pro sprawia, że ​​dostarczanie treści do mediów społecznościowych jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Korzystając z uczenia maszynowego, klipy w projekcie mogą być teraz automatycznie analizowane pod kątem dominującego ruchu i inteligentnie przycinane za pomocą Smart Conform, aby przekształcić je w kwadratowe, pionowe lub dowolne inne rozmiary wideo – idealne dla popularnych platform, takich jak Instagram, Snapchat i Twitter. Transform Overscan pokazuje fragmenty, które znalazły się poza granicami przycinania podczas dostosowywania skali, rotacji i pozycji, co pozwala twórcom historii łatwo zmienić kadrowanie. Edytorzy wideo mogą również dodać niestandardową nakładkę, która poprowadzi ich podczas umieszczania tekstu i grafiki w ramce innej niż pozioma.

Ulepszenia obiegu redakcyjnego.

Profesjonaliści mogą teraz pracować jeszcze wydajniej dzięki serii nowych usprawnień przepływu pracy w Final Cut Pro. Ustawienia aparatu ProRes RAW, takie jak ISO, temperatura barwowa i przesunięcie ekspozycji, są wyświetlane w inspektorze po raz pierwszy. Edytorzy mogą również w jednym prostym kroku zastosować przenikanie dźwięku do sąsiednich klipów, użyć nowego menu kontekstowego, aby zamknąć projekt lub wyczyścić historię osi czasu, a także sortować klipy i projekty w widoku listy według daty ostatniej modyfikacji każdego pliku.

W tej wersji wprowadzono również znaczące ulepszenia wydajności dzięki nowym wtyczkom wspierającym bibliotekę Metal dla RED RAW i Canon Cinema RAW Light. Transkodowanie wideo 8K RED RAW do ProRes 422 jest do dwóch razy szybsze na Macu Pro i do trzech razy szybsze na MacBooku Pro. Po raz pierwszy redaktorzy korzystający z Final Cut Pro mogą odtwarzać i edytować 8K Canon Cinema RAW Light.

Podczas pracy z wideo 360 stopni, redaktorzy mogą szybko ustabilizować stereoskopowe wideo 3D i wyświetlić materiał w przeglądarce 360 ​​stopni z oddzielnymi strumieniami dla każdego oka. Mogą także od razu rozpocząć pracę z zawartością zdalną, gdy jest ona pobierana w tle z internetowych aplikacji do zarządzania zasobami, takich jak rozszerzenie przepływu pracy Frame.io.

Aktualizacje Motion i Compressor.

Motion oferuje teraz profesjonalistom zupełnie nowe możliwości tworzenia oszałamiających efektów i grafiki. Twórcy mogą importować modele 3D innych firm lub wybierać z wbudowanej biblioteki modeli 3D w formacie USDZ do wykorzystania w tytułach, generatorach, efektach i przejściach. Mogą nawet używać zachowań lub klatek kluczowych do manipulowania pozycją, obrotem i skalą modelu oraz wykorzystywać istniejące replikatory, emitery, światła i kamery do dalszej kreatywności.

Dzisiejsza aktualizacja Motion zawiera również nowy filtr obrysu, narzędzie, które automatycznie obrysowuje obiekt lub element tekstowy za pomocą jego kanału alfa. Redaktorzy mogą dostosowywać kontury, animując ich przesunięcie, stosując wiele filtrów obrysów do tego samego obiektu lub używając narzędzi gradientu do tworzenia wielu obrysów o różnych kolorach. Umożliwia to artystom tworzenie olśniewających animacji i efektów, jednocześnie unikając czasochłonnej pracy polegającej na ręcznym obrysowywaniu elementów.

Kompresor został dziś również zaktualizowany o obsługę niestandardowych efektów LUT, możliwość używania kamery LUT do konwersji materiału zakodowanego w dzienniku na wyjścia SDR lub HDR oraz inne ulepszenia przepływu pracy.

Udostępniona została aktualizacja aplikacji Final Cut Pro X.

5/5 - (1)

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *