
Rodzina, która utknęła w Mt Hood National Forrest, skorzystała z funkcji Apple Emergency SOS za pośrednictwem satelity, aby skontaktować się z zespołami poszukiwawczo-ratowniczymi. Wiadomość ta zapoczątkowała proces ratunkowy, który ostatecznie trwał 24 godziny.
W komunikacie prasowym biuro szeryfa hrabstwa Clackamas stwierdziło, że jeden z członków rodziny użył funkcji Emergency SOS za pośrednictwem satelity na swoim iPhone’ie, aby skontaktować się z dyspozytorniami ratunkowymi i udostępnić swoją lokalizację.
„We wtorek, 19 marca 2024 roku, zespół ratowniczy rozpoczął operację ratunkową. Wszystko zaczęło się po otrzymaniu zgłoszenia o zaginionych członkach rodziny wędrującej w lesie państwowym Mt Hood. Około godziny 19:30 nawiązano kontakt dyspozytornią, korzystając z funkcji Emergency SOS na iPhonie.”
Rodzina przeszła prawie osiem mil i pokonała ponad 3,500 stóp wysokości. Dopiero około godziny 6:00 następnego ranka ratownicy faktycznie dotarli do rodziny. Znaleziono ich zziębniętych, mokrych i odwodnionych, ale w dobrym stanie. Z powodu trudnych warunków pogodowych i terenowych, cała akcja była bardzo utrudniona.
Emergency SOS za pośrednictwem satelity umożliwia wysyłanie wiadomości do służb ratowniczych w przypadku braku zasięgu komórkowego lub Wi-Fi. Gdy iPhone jest połączony z satelitą, można skontaktować się ze służbami ratunkowymi bez względu na zasięg komórkowy i Wi-Fi. Łączność satelitarna może również służyć do udostępniania swojej lokalizacji przyjaciołom i rodzinie za pośrednictwem funkcji Find My.
Apple stworzył algorytm kompresji, który pomniejsza rozmiar wiadomości tekstowych trzykrotnie. Wszystko po to, aby komunikacja była szybsza.
źródło: 9to5mac.com










