Analitycy z firmy Strategy Analytics udostępnili raport, który dotyczy światowego rynku smart głośników w 3 kwartale 2021 roku.
Według nich firma Apple zajęła 5 miejsce dzięki sprzedaży 4 milionów głośników HomePod. Przełożyło się to na ponad 10 % udział w tym rynku. Rok do rok Apple zanotowała wzrost o 92 %. Możliwe było to dzięki dodaniu do sprzedaży tańszego głośnika HomePod mini. Na pierwszym miejscu pozostaje cały czas firma Amazon, która sprzedała 10,4 milionów głośników co przełożyło się na 26,4 % udział w rynku. Drugą pozycję zajęła firma Google z 20,5 % udziałem na rynku dzięki sprzedaży ponad 8 milionów głośników. W zestawieniu znalazły się jeszcze odpowiednio: Baidu, Alibaba oraz Xiaomi. W okresie między lipcem a wrześniem wszyscy producenci sprzedali razem około 40 milionów smart głośników. Jest to prawie 10 % wzrost sprzedaży rok do roku.