Firma Apple ogłosiła 13 marca, że do dnia 27 marca zamyka wszystkie swoje sklepy detaliczne. Wyjątkiem są sklepy zlokalizowane w Chinach.
Powodem jest oczywiście dalsze rozprzestrzenianie się koronawirusa. W liście opublikowanym przez Apple, Tim Cook mówi, że najskuteczniejszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka transmisji koronawirusa jest zmniejszenie gęstości zaludnienia i maksymalizacja dystansu społecznego, czego powodem jest zamknięcie sklepów Apple.
Apple zamknęło już wszystkie swoje sklepy we Włoszech i Hiszpanii, ale sklepy w innych krajach, takich jak Stany Zjednoczone, pozostały otwarte do tej pory.
Cook mówi, że klienci, którzy muszą kupić urządzenia lub akcesoria, mogą to zrobić w witrynie Apple lub za pośrednictwem aplikacji Apple Store. Klienci potrzebujący serwisu i wsparcia mogą korzystać ze strony wsparcia Apple.
Źródło: macrumors