
Firma Apple w ostatnim czasie patentuje coraz więcej technologii dla systemów AR i VR. Dwa nowe patenty Apple opisują metody poprawy sposobu, w jaki użytkownik może dotykać obiektów VR i wchodzić w interakcje z nimi, a także sposoby łatwiejszego dostosowania zestawów słuchawkowych, aby lepiej dopasowywały się do użytkownika.
Apple kontynuuje swoje badania związane z metodami zwiększania wygody podczas korzystania z wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dwa nowe patenty, które znacząco się od siebie różnią, próbują uczynić korzystanie z technologii AR i VR o wiele bardziej przyjemniejszym. Wirtualna rzeczywistość jest z nami tak naprawdę od dłuższego czasu, jednak korzystanie z owych rozwiązań jest często dużym wyzwaniem. Apple jako firma innowacyjna, chce zbudować takie urządzenia, aby były nie tylko sprawnie działające, ale i ergonomiczne na codzień.
Pierwszy z dwóch, „Systemy komputerowe z urządzeniami palcowymi ” – patent USA nr 20200026352 dotyczy ułatwienia użytkownikom interakcji z przedmiotami w wirtualnej przestrzeni.
„W systemach rzeczywistości wirtualnej rękawice ze sprzężeniem zwrotnym można wykorzystać do sterowania wirtualnymi obiektami” – mówi. „Telefony komórkowe mogą mieć ekrany dotykowe i wibratory, które są używane do tworzenia dotykowego sprzężenia zwrotnego w odpowiedzi na dotyk. Urządzenia takie jak te mogą nie być wygodne dla użytkownika, mogą być nieporęczne lub niewygodne lub mogą zapewniać nieodpowiednie sprzężenie zwrotne”.
Drugi z projektów, czyli identyfikator twarzy użytkownika.
„Urządzenie montowane na głowie lub urządzenie zewnętrzne, które komunikuje się z urządzeniem montowanym na głowie, może zawierać trójwymiarowy czujnik obrazu” – wyjaśnia. „Trójwymiarowy czujnik obrazu może uchwycić trójwymiarowy obraz twarzy użytkownika”.
„Zespół obwodów sterujących może analizować trójwymiarowy obraz, aby określić, która z wielu wersji niestandardowego modułu dopasowania do twarzy powinna być zastosowana w urządzeniu montowanym na głowie, aby zoptymalizować dopasowanie urządzenia montowanego na głowie do głowy użytkownika”.