
Twórcy Apple Podcasts mają dostęp do nowego pulpitu nawigacyjnego Subscription Analytics. Zapewnia on przegląd wyników ich subskrypcji podcastów. Narzędzie to jest bezpłatne i jest dostępne w witrynie Apple Podcasts Connect.
Twórcy mogą zobaczyć, ilu słuchaczy rozpoczęło bezpłatny okres próbny, ilu słuchaczy jest płatnymi subskrybentami, odsetek słuchaczy, którzy przeszli z bezpłatnego okresu próbnego na płatną subskrypcję, szacunkowe wpływy generowane z subskrypcji i nie tylko. Dostępna jest również mapa z podziałem abonentów według kraju/regionu. Dodatkowe dane i filtry są dostępne na karcie Trendy, dzięki czemu twórcy mogą śledzić aktywacje, anulowania, odnowienia i nie tylko.
Apple Podcasts zaczęło zezwalać podcastom na oferowanie subskrypcji w czerwcu 2021 r. jako sposób na zarabianie na swoich programach. W zależności od podcastu subskrybenci mogą otrzymać różne korzyści. Takie jak słuchanie bez reklam, wczesny dostęp do odcinków, odcinki bonusowe i inne. Podcasty mogą oferować subskrypcje miesięczne i roczne.
Dostępny jest także nowy zestaw narzędzi marketingowych i analitycznych Linkfire for Podcasts stworzony dla podcasterów. Ma on wyłączną integrację z Apple Podcasts. Linkfire for Podcasts jest uruchamiany w wersji beta i będzie dostępny bezpłatnie dla wszystkich twórców na całym świecie jeszcze w tym roku.
źródło: macrumors.com