
Według nowego raportu, Apple sprzedał zaledwie 2,6 mln HomePods do kanału sprzedaży detalicznej na całym świecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2020 roku. Chociaż jest to wzrost w porównaniu z 1,6 milionami sztuk, które wysłano w tym samym kwartale rok wcześniej, wciąż stanowi to ułamek całości dostarczonej przez lidera rynku – Amazon. Brak głośnika na rynku Polskim to również duży problem dla użytkowników, którzy chcieliby go posiadać, a nie mają gdzie go kupić.
Prawdą jest, że globalny rynek inteligentnych głośników urósł do łącznej liczby 146,9 mln sztuk w 2019 r. To o 70% więcej niż w 2018 r. Amazon i Google wyprzedzili resztę konkurencji jako dwaj liderzy rynku. Chińskie marki Baidu, Alibaba i Xiaomi zyskały na popularności, za to Apple jest w dalekim tyle. Największym powodem słabej sprzedaży jest oczywiście zaporowa cena. Obecnie Apple sprzedaje HomePod za 299 USD w Stanach Zjednoczonych. Tymczasem Amazon i Google mają dostępne małe, budżetowe opcje, takie jak Amazon Echo. Sprzedawane są one za mniej niż 50 USD. Apple ze swojej strony było dotychczas odporne na wprowadzenie taniego HomePod.