Analitycy z IDC przedstawili raport na temat rynku smartfonów w Polsce w 4 kwartale 2019 roku. Według niego w okresie miedzy październikiem a grudniem klienci najczęściej kupowali smartfony od Samsunga, który osiągnął 32,3 % udział na rynku. Na drugim miejscu jest firma Xiaomi z prawie 23 % udziałem. Na trzecim miejscu jest firma Huawei, która osiągnęła trochę ponad 20 %. Motorola ma tylko 3,7 % udział na rynku. Prawie co dziesiąty sprzedany smartfon w Polsce to sprzęt od amerykańskiego producenta. Bardzo wysoki wzrost zainteresowania posiadają urządzenia od Xiaomi, a coraz mniejszą popularność Huawei. W ujęciu wartościowym sytuacja wygląda zdecydowanie ciekawiej. Firma Samsung posiada 34 % udział. Następna jest firma Apple z 25 % udziałem. Firmy Xiaomi i Huawei posiadają odpowiednio 14 % i 18,8 %. Za 92 % rynku w kontekście wartości sprzedaży odpowiadają te cztery firmy.
@Xiaomi numerem 2. w Polsce wg @IDC_EMEA. Świetny wynik @Xiaomi oraz @Apple w 4 kw. 2019. Ale będzie trudniej – do Polski wchodzą Vivo i @realmeeurope @SamsungMobile @SamsungPolska @huaweimobilepl @Moto @LenovoPolska @realmemobiles @IDCCEE pic.twitter.com/2L2RbUrMwP
— Marek (@MarekKujda) February 7, 2020