Home Newsy Jakie są nowoczesne formy komunikacji z klientem, które trzeba znać?
0

Jakie są nowoczesne formy komunikacji z klientem, które trzeba znać?

Jakie są nowoczesne formy komunikacji z klientem, które trzeba znać?
0

Skuteczna komunikacja z klientem to podstawa w biznesie. Teraz jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej, w dużej mierze dzięki nowoczesnym technologiom i rozwiązaniom, dostępnym na przykład na https://mprofi.pl/ – platformie komunikacyjnej dla firm.

Ktoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z prowadzeniem własnej firmy lub dotychczas wykorzystywał jedynie tradycyjne metody komunikacji, może nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, jak wiele możliwości jest obecnie dostępnych. Poniżej dokładnie opiszemy dwie najważniejsze naszym zdaniem nowoczesne metody komunikacji. Zapraszamy do lektury!

Masowa wysyłka SMS – idealne rozwiązanie dla szybkich powiadomień

W sytuacji, kiedy musimy wysłać klientowi prosty, krótki komunikat, nie ma lepszego kanału komunikacji niż SMS. Wiadomości tekstowe szczególnie dobrze nadają się chociażby do powiadomień o wysłaniu zamówienia czy przypomnienia o zbliżającym się spotkaniu.

Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że rzeczywiście zostaną odczytane, a do tego w relatywnie krótkim czasie. Co więcej, nie wymagają dostępu do Internetu, w przeciwieństwie do różnych popularnych obecnie komunikatorów.

Gdy mamy wielu klientów, perspektywa wysyłania setek czy tysięcy wiadomości może przerażać, jednak nie ma powodu do obaw. Obecnie wysyłkę masową można całkowicie zautomatyzować. Nie tylko w tym sensie, aby w jednym momencie wysłać SMS-a do wielu odbiorców jednocześnie. Również w ten sposób, że ustalimy określone warunki, po spełnieniu których zawsze wiadomość będzie się już wysyłać automatycznie.

Co najważniejsze, nie trzeba w tym celu nic programować ani tworzyć własnych rozwiązań. Można skorzystać z gotowych narzędzi, takich jak wspomniana na wstępie platforma. To więc dobra opcja zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i małych firm, które chcą iść z duchem czasu, ale nie mają dużego kapitału ani działu IT.

Kampanie e-mailowe dla e-commerce i nie tylko

E-mail, czyli wiadomości elektroniczne, to kolejny ważny kanał komunikacji dla firm i różnego rodzaju organizacji. Zarówno dla tych, które działają tylko w sieci, jak i tych świadczących usługi lub sprzedających towary także stacjonarnie.

Wśród kluczowych zalet e-maili można wyróżnić szerokie opcje personalizacji (do maila można dołączyć linki, elementy graficzne i nie tylko), wysoką skuteczność, a także łatwe segmentowanie odbiorców i prowadzenie testów A/B.

Wśród klasycznych form mailingu można wymienić powiadomienia o promocjach i nowych ofertach, informacje o statusie zamówienia czy też newslettery. Ważne jest, aby wiadomości były przejrzyste, miłe dla oka i miały odpowiednio chwytliwy tytuł. Z tą ostatnią kwestią nie należy jednak przesadzać, aby przypadkiem nie zostały uznane za spam czy próbę oszustwa.

Warto pamiętać, że obecnie platformy i narzędzia do mailingu dają dostęp do głębokiej analityki, a więc można z łatwością sprawdzić na przykład, ile procent osób otworzyło wiadomość, ile kliknęło w zawartego w niej linka i nie tylko. Takie informacje pozwalają podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *