Szpitale wdrażają tablety i smartfony w celu ochrony personelu szpitalnego, ograniczeniu korzystania ze sprzętu ochronnego (maseczki itp.) i pomocy pacjentom w kontaktach z bliskimi. Technologia w dobie panującej pandemii sprawia, że w znaczący sposób możemy poprawić jakość życia w tak ciężkich dla wszystkich chwilach.
W szpitalu w Massachusetts General Hospital na oddziałach izolacyjnych, pacjenci z wirusem Covid-19 odpoczywają w pokojach wyposażonych w iPady. Tablety mają w sobie zainstalowane wirtualne rozszerzenie, dzięki którym pielęgniarki mogą używać narzędzie do sprawdzania i komunikowania się z pacjentami bez zakładania masek, rękawiczek i innego sprzętu ochronnego. Przede wszystkim sprawia to, że personel medyczny nie naraża życia, aby zaopiekować się podopiecznymi.
W ciągu trzech tygodni od wdrożenia systemu Mass General twierdzi, że użycie osobistego wyposażenia ochronnego spadło aż o połowę, pomagając szpitalowi poradzić sobie z niedoborem produktów w całym kraju.
Źródło: wired.com