Wyczerpany limit autoryzowanych komputerów w iTunes

10

ituneslogo

Mając jedno konto w iTunes, możemy autoryzować do 5 komputerów, na których będziemy wykonywać synchronizację naszych urządzeń. Te pięć różnych komputerów umożliwi nam synchronizowanie zakupionych programów, muzyki, czy podcastów. Po wyczerpaniu limitu, na żadnym kolejnym komputerze nie uda nam się już zainstalować programu z poziomu nowego komputera. iTunes odmówi. Co zrobić, gdy chcemy jednak autoryzować kolejny komputer, bo właśnie kupiliśmy nową maszynę?

 


Jeżeli synchronizujemy naszego iPoda, iPad’a, czy iPhona u jakiegoś znajomego, czy na komputerze w kafejce, zaraz po zalogowaniu i wykonaniu synchronizacji należy wycofać autoryzację dla tej maszyny. W innym wypadku, iTunes Store zapamięta komputer i stracimy jedną z pięciu autoryzacji dla komputera. Niestety moje początki ze sprzętem i oprogramowaniem Apple zaczęły się stosunkowo niedawno, więc niebędąc świadomy synchronizowałem mojego iPhone’a “gdzie popadnie”. Ogromnie się rozczarowałem, gdy chciałem zsynchronizować telefon na komputerze w domu. Pojawił mi się komunikat o wyczerpanym limicie autoryzacji. Dlatego, jeżeli wykonujecie synchronizację na nie swoim komputerze, po wykonaniu procesu zawsze wycofujcie autoryzację swojego konta przez odpowiednią funkcję dostępną w zakładce Sklep.

 

1

Każdorazowe wycofanie autoryzacji odnawia twój limit autoryzowanych maszyn.

Co zrobić, gdy limit autoryzacji komputerów został wykorzystany i nie masz dostęp do tych komputerów, by wycofać z nich autoryzację?

Nie trzeba wcale zakładać nowego konta w iTunes! Raz w roku Apple pozwala na bezpłatne zresetowanie autoryzacji komputerów. Po wykonaniu resetowania, ponownie mamy do dyspozycji 5 autoryzacji maszyn. Oczywiście maszyny, na których do tej pory ustawiona zostałą autoryzacja zostaną usunięte z ewidencji iTunes Store i trzeba ją będzie autoryzować ponownie.

By usunąć autoryzację dla wszystkich komputerów zautoryzowanych dla twojego konta w iTunes, musisz po uruchomieniu aplikacji iTunes przejść do sklepu iTunes Store. Następnie logujemy się do konta. Po zalogowaniu w prawym górnym rogu klikamy obok naszego loginu iTunes na strzałeczkę z menu kontekstowym.

2

Z wyświetlonego menu wybieramy opcję Account. Zostaniemy przeniesieni do strony z informacjami o naszym koncie. Odszukujemy przycisku Deauthorize All. Wystarczy jeszcze tylko potwierdzić i możemy korzystać na nowo z 5 autoryzacji.

 

3

 

Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.