Home Newsy Własny sklep internetowy – jak go założyć?
0

Własny sklep internetowy – jak go założyć?

Własny sklep internetowy – jak go założyć?
0

Sprzedaż przez internet to ważny kanał dostępu do klientów. Warto go uruchomić, mając nawet stacjonarny sklep. Wiele jednak wskazuje na to, że przyszłością będą przede wszystkim sklepy online.

W obliczu zagrożenia koronawirusem w Polsce rośnie liczba sklepów internetowych w niespotykanym wcześniej tempie. Dziś wszyscy chcą sprzedawać online. W rzeczywistości jednak trend zakupów przez internet staje się coraz silniejszy już od lat, a pandemia tylko go jeszcze bardziej wzmocniła. W samym tylko 2019 roku w Polsce powstało ponad 7,7 tys. e-sklepów, a nasz rodzimy rynek e-commerce jest już wyceniany na 50 mld zł. Wielu przedsiębiorców zaczyna rozumieć, że sprzedaż produktów i usług online ma po prostu przyszłość. Podpowiadamy zatem, jak założyć własny sklep internetowy.

Zacznij od biznesplanu

Zanim otworzymy własny e-sklep, trzeba dobrze się zastanowić, jaki asortyment będziemy w nim oferowali. Najlepiej przygotować profesjonalny biznesplan. Dzięki temu będziemy zmuszeni przemyśleć nasz e-biznes kompleksowo. Trzeba oszacować potencjał naszego przedsięwzięcia, wybrać odpowiednie produkty i przeanalizować zainteresowanie nimi wśród internautów. Konieczne będzie również sprawdzenie konkurencji. Przy okazji warto od razu przyjrzeć się, w jaki sposób funkcjonują już działające sklepy internetowe. Niezbędne będzie również oszacowanie kosztów założenia sklepu, jego prowadzenia, a także oszacowanie potencjalnych wpływów. Trzeba wszystko dobrze zaplanować. Dopiero mając taki fundament, można zacząć działać.

Zaplecze techniczne

Trzeba koniecznie zadbać o to, żeby nasz sklep internetowy działał bez żadnych zakłóceń i awarii, bo te przekładają się na utratę klientów. Zatem obok domeny i oprogramowania sklepu trzeba także wybrać niezawodny hosting. Najlepiej od razu postawić na serwer VPS, który sprosta nawet dużemu ruchowi. Do tego nie można zapomnieć o certyfikacie SSL, który zwiększy bezpieczeństwo klientów i zwiększy zaufanie do naszego e-sklepu.

Co po utworzeniu sklepu?

Zanim pierwsi klienci zaczną kupować w naszym e-sklepie, trzeba jeszcze wykonać szereg niezbędnych czynności. Konieczne jest przygotowanie regulaminu i polityki prywatności, trzeba wdrożyć różne metody płatności w sklepie, podpisać umowy z dostawcami oraz firmą kurierską. Nie można zapomnieć o odpowiednim rozmieszczeniu produktów w e-sklepie i zintegrowaniu go z popularnymi porównywarkami internetowymi.

Działania marketingowe

Gdy sklep internetowy został już uruchomiony, trzeba zadbać o przyciągnięcie klientów. To wymaga prowadzenia kompleksowych działań marketingowych. Z jednej strony warto stawiać na atrakcyjne promocje, z drugiej – konieczne jest prowadzenie kampanii SEO i budowanie społeczności wokół naszego sklepu (np. poprzez akcje content marketingowe, porady itp.).

Warto pamiętać, że prowadzenie własnego sklepu internetowego to nieustanna gotowość do zmian, testowanie różnych rozwiązań, budowanie najlepiej rotującego asortymentu i prowadzenie rozsądnej polityki cenowej. Konkurencja w internecie jest przecież duża, dlatego nie można osiąść na laurach.

Artykuł przygotowany przez partnera
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.